دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: با استانی شدن انتخابات افرادی با مسئولیت شناسی و مقبولیت ملی‌ بیشتری انتخاب خواهند شد.

////////"حسین کمالی" دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصویب طرح استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: با توجه به وظایفی که در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعریف شده است اما  تا حدود زیادی نمایندگان از وظایف اصلی خودشان فاصله گرفته‌اند و  در بعضی از موارد به یک عنصر اجرایی تبدیل شدند که به جای مسائل اصلی وظیفه عمران و آبادانی بر عهده‌ گرفتند و گاهی اوقات نیز به افرادی امدادگر تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات سبب کوچک شدن دایره‌های قومی می‌شود،ادامه داد: با استانی شدن انتخابات افراد با مسئولیت شناسی و مقبولیت ملی‌ بیشتری انتخاب خواهند شد.

کمالی افزود: هرچند تصویب یک قانون می‌تواند خوب یا بد باشد اما نحوه اجرای آن در تعیین سرنوشت آن نیز سیار موثر است بنابراین باید منتظر ماند و دید که این قانون چگونه اجرا خواهد شد.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: اگر به طرح استانی شدن انتخابات توجه بیشتری شود قطعا افراد با شاخصه‌های جدیدتری به مجلس شورای اسلامی وارد خواهند شد و توجه بیشتری نسبت به مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تصویب این طرح نمایندگانی که انتخاب می‌شوند در حقیقت نماینده‌ای فراتر از آنچه که امروز بازی می‌کنند، باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار