وزیر دفاع آمریکااعلام کرد این کشور نگران است کشتی باری ایرانی حامل سلاح های پیشرفته برای یمن باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت آمریکا نگران کشتی باری ایرانی است که ممکن است حامل سلاح های پیشرفته برای یمن باشد. وی همچنین از ایران خواست از دامن زدن به آتش جنگ در یمن با ارسال تسلیحات به این کشور خودداری کند.

کارتر در پاسخ به این پرسش که آیا به عقیده وی این کشتی های ایرانی حامل تسلیحات هستند افزود :« ما قطعا نگران این مسئله هستیم.» 
وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد هیچ دلیلی وجود ندارد کسی بخواهد سلاح های پیشرفته به جایی ارسال کند که پیشتر با بحران روبرو بوده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه گفت آمریکا به ایران هشدار داده است از ارسال تسلیحات به یمن خودداری کند.
آمریکا این هفته کشتی های جنگی بیشتری را به سوی آب های یمن اعزام کرد که ظاهرا در واکنش به حضور کشتی های باری ایرانی در دریای عرب صورت گرفت.

کارتر همچنین اذعان کرد اعزام کشتی های جنگی آمریکایی به آب های یمن ازجمله ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت گزینه هایی در اختیار اوباما قرار می دهد اما از بیان اینکه آیا آمریکا در صورت لزوم تلاش خواهد کرد وارد کشتی های باری ایرانی شود ، خودداری کرد.
وزیر دفاع آمریکا گفت :« من نمی توانم بگویم آمریکا قصد دارد چه کاری انجام دهد اما همان طور که گفته ام رئیس جمهور آمریکا گزینه هایی در اختیار دارد.»



انتهای پیام/
برچسب ها: کارتر ، ایران ، آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۳:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مگر آمریکا ارزش انسان هارا تعیین می کند -....مرگ برآمریکا....مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۱۳:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مگر آمریکا ارزش انسان هارا تعیین می کند -....مرگ برآمریکا....مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خودتون که قبلا به کشورهایی که بحران در آنجا بوده است سلاح ارسال کرده اید و کمک کرده اید (یعنی اسرائیل) پس چرا دیگران این کار را در نقاط دیگر نکنند؟
آخرین اخبار