فرزندان شهدا با برگزاری مراسم پدران آسمانی، در روز پدر با پدران خود تجدید بیعت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول ستاد استانی پدران آسمانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم پدران آسمانی در روز 13 رجب (روز پدر) گفت: مراسم پدران آسمانی در حقیقت یک جشن خودجوش، مردمی و ذاتی است برای پدران شهید که اسوه ایثار هستند.

یاسر سرافراز خباز افزود: یکی از روش های موثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از پویاترین و نزدیکترین وابستگان شهدا است، فرزندان آنها به عنوان بهترین پشتوانه عملی می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند و برگزاری مراسم پدران آسمانی می تواند بهترین فرصت برای این منظور باشد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید لشکری از خوبان با بصیرت، ایمان، اخلاق و همت گردهم آیند و به عنوان فعالان و بر گزار کنندگان این جشن بزرگ باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر فرزندان شهدا در مشهد روز 13رجب، کلیه خانواده های شهدا با حضور در مزار شهدای بهشت رضا(ع) و خواجه ربیع، در برگزاری این جشن سهیم هستند، این درحالی است که مشابه این مراسم در سراسر کشور با حضور مسئولان هر استان برگزار می شود.

سرفراز خباز گفت: امسال در سه نقطه از شهر بالن هایی به هوا فرستاده می شود که حاوی بخشی از وصیت نامه های شهداست، این بالن ها پس از اینکه از هوای موجود تخلیه شدند، باز می شوند و وصیت نامه ها در تمام شهر پراکنده می شود تا به دست اکثر مردم برسد.

مسئول ستاد استانی پدران آسمانی افزود: 30 میلیون تومان از هزینه های برگزاری این مراسم به عهده بنیاد شهید استان و مابقی بصورت خودجوش از طرف خانواده شهدا تامین می شود.

وی در خاتمه به توزیع دلنامه های قلم های آسمانی اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قصد دارد برای عموم مردم از برگزیده وصیت نامه های شهدا دلنامه هایی تنظیم کند و در قالب دفترچه به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.