هفته جهانی ایمن‌سازی و واکسیناسیون با شعار «ایمن سازی برای همه» از امروز پنج‌شنبه 3 ارديبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا 10 ارديبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل ۳۰ مصادف با سوم تا دهم اردیبهشت با هدف ترویج استفاده از واکسن برای محافظت مردم برابر بیماری برای تمام سنین برگزار می‌شود. 

واکسیناسیون به طور گسترده به عنوان یکی از موفق‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مداخلات بهداشت به رسمیت شناخته شده است. 

واکسیناسیون در هر سال مانع مرگ ۲ تا ۳ میلیون نفر در هر سال می‌شود و در حال حاضر محافظت کودکان در برابر بیماری‌هایی مانند دیفتری، کزاز، فلج اطفال و سرخک با واکسیناسیون انجام می‌شود که مقابله با بیماری‌های دیگری مانند ذات‌الریه و اسهال روتا دو قاتل بزرگ کودکان زیر ۵ سال نیز با واکسیناسیون صورت می‌گیرد. 

خاطرنشان می‌شود، نوجوانان و بزرگسالان نیز در برابر بیماری‌های تهدید کننده حیات مانند آنفولانزا، مننژیت، و سرطان (دهانه رحم و کبد) به لطف واکسن‌های جدید و پیچیده محافظت شوند. 

این درحالی است که همچنان از هر ۵ کودک یک کودک در دنیا به دلیل ناکافی بودن واکسن، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، کمبود اطلاعات دقیق در مورد واکسیناسیون ایمن سازی و عدم حمایت‌های سیاسی و مالی جان خود را از دست می‌دهند. 

هفته جهانی واکسیناسیون سال ۲۰۱۵ موج تازه‌ای را برای سرعت بخشیدن به افزایش آگاهی و تقاضا برای ایمن سازی جوامع و بهبود ارائه خدمات واکسیناسیون در بر خواهد داشت. 
تقویت واکسیناسیون‌های معمولی، سرعت بخشیدن به کنترل بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن برای ریشه کنی فلج اطفال، معرفی واکسن‌های جدید و بهبود یافته و مسیر پژوهش و توسعه برای نسل بعدی از واکسن و فناوری از اهداف هفته جهانی واکسیناسیون و ایمن سازی است. 

بنابراین گزارش، برگزاری هفته واکسیناسیون و ایمن سازی توسط ۱۹۴ کشور عضو مجمع بهداشت جهانی در ماه میلادی می‌سال ۲۰۱۲ تایید شد و تا سال ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد.





انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار