روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت ساخت مدل تاسیسات هسته‌ای ایران برای تصمیم‌گیری درباره موثر بودن توافق هسته‌ای به آمریکا کمک بسیاری کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت ساخت مدل تاسیسات هسته ای ایران برای تصمیم گیری درباره موثر بودن توافق هسته ای به آمریکا کمک بسیاری کرده است. 

پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مطلبی درباره مذاکرات هسته ای ایران این سوال را مطرح کرد که با توجه به هشدارهای مصرانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، چگونه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره بد نبودن چارچوب توافق هسته ای که اوایل این ماه در لوزان سویس امضا شد، تصمیم گرفت؟

شاید تا حدودی دانشمندان آمریکایی که قادر بودند به تاسیسات ایرانی - در جنگل های تنسی- وارد شوند ، به اوباما برای تصمیم گیری در این زمینه کمک کردند.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته و در فاصله کوتاه تا آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای گزارش کرد آمریکا در اعماق جنگل های تنسی یک نسخه محرمانه از تاسیسات اتمی ایران ساخته است. دور جدید مذاکرات روز چهارشنبه در وین آغاز شد.

در این نیروگاه محرمانه سانتریفیوژهای غول پیکری وجود دارند که به دانشمندان آمریکایی کمک کرد تا دقیق ترین برآوردهای خود را از توانمندی واقعی هسته ای ایران به رئیس جمهور ارائه کنند.
 
بر اساس گزارش ها لیبی برخی از این سانتریفیوژها را در یک دهه قبل در اختیار آمریکا قرار داده بود و تعداد دیگر نیز ساخته شده اند.

یک دانشمند هسته ای که با این سایت محرمانه آشنایی دارد، اذعان کرده است که آمریکا اکنون اطلاعات بسیار بیشتری درباره سانتریفیوژهای ایران دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار