بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد قصد دارد یک دیپلمات موریتانیایی را به عنوان فرستاده ویژه جدید سازمان ملل در یمن منصوب کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، اسماعیل ولد شیخ احمد که یک دیپلمات موریتانیایی است جای جمال بن عمر را خواهد گرفت که هفته گذشته در پی انتقادات شدید کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن کناره گیری کرد.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمال به عمر به علت میانجیگری کم‌اثر و نتایج ضعیفی که در حل و فصل بحران یمن گرفته است، انتقاد می کردند. 
اگر هیچ یک از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با انتصاب اسماعیل ولد شیخ احمد در سمت فرستاده ویژه جدید سازمان ملل متحد در یمن مخالفت نکند، انتصاب این دیپلمات موریتانی از روز دوشنبه رسمیت پیدا خواهد کرد.
ولد شیخ احمد پنجاه و پنج ساله در حال حاضر سرپرستی هیئت مبارزه با ابولا را در سازمان ملل متحد بر عهده دارد. این دیپلمات موریتانیایی به مدت بیست و هشت سال سمت های مختلفی را در سازمان ملل متحد بر عهده داشته است که مهمترین آنها عبارتند از: هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سوریه از سال دو هزار و هشت تا دو هزار و دوازده، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن از سال دو هزار و دوازده تا دو هزار و چهارده، معاون رئیس هیئت سازمان ملل متحد در لیبی. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، بان کی مون در نامه خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد فرستاده ویژه جدید این سازمان در یمن تلاشهای منطقه ای و بین المللی سازمان ملل را برای حل و فصل بحران یمن پی خواهد گرفت.
دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد این سازمان آماده است ماموریت میانجیگری خود را برای حل اختلافات طرفهای دخیل در مناقشه یمن از سر بگیرد و در همین راستا تسهیلات دیپلماتیک لازم را برای حل بحران این کشور از طریق گفتگو ارائه نماید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار