یک روان‌شناس گفت: امسال با توجه به کمبود در روزهای باقی مانده تا کنکور، عملکرد و روند برنامه داوطلبان تغییر کرده است و این روزهای باقی مانده پایانی زمان کلیدی برای جمع‌بندی قسمت اعظمی از مطالب برای داوطلبان است.

 علی میرصادقی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: مدیران، مشاوران و آموزشگاه‌های کنکور خود را با تاریخ کنکور امسال هماهنگ نکرده‌اند و هنوز دیده می‌شود، جمع بندی و عملکردی که سالهای قبل به بچه‌ها داده شده و امسال نیز به‌‌ همان شکل ادامه پیدا کرده است، که این روند موجب نابودی داوطلبانی می‌شود که خود را برای قبولی در کنکور آماده کرده‌اند.  

وی ادامه داد: جلو افتادن تاریخ کنکور برای تمامی افراد داوطلب است به همین دلیل ممکن است فکر کردن به زمان باقی مانده فشار روحی را برای داوطلبان ایجاد کند پس باید به داوطلبان یادآوری کنیم که نگران نباشند زیرا ناخودآگاه راندمان افراد در این چند روز باقی مانده افزایش یافته و باید در این مدت کوتاه عملکرد بهتری داشته باشیم.  

میرصادقی در ادامه روند عملکرد داوطلبان گفت: داوطلبان باید شجاعت قهرمانان را داشته باشند به این معنا که در این روزهای پایانی شجاعتشان را افزایش دهند و با اولویت‌های پر اهمیت جلو روند و از کارهای غیر ضروری پرهیز کنند.  

این روان‌شناس تایید کرد: داوطلبان کنکور باید کارهای خود را به اینگونه اولویت دسته بندی کنند که نخست چه کارهایی را اگر انجام ندهیم موفق نمی‌شویم، دوم چه کارهایی را انجام دهیم درصد قابل توجه‌ای به البته ما اضافه می‌شود، سوم چه کارهای را انجام دهیم بهتر است و چهارم چه کاری را انجام دهیم خوب است و از همین امروز شروع کنیم به انجام اولویت نخست تا به نقطه بالای موفقیت برسیم.  

وی در خصوص برنامه‌ریزی مدارس و مشاورین گفت: مدارس و مشاوران نباید در این روزهای پایانی با برگزاری کلاس‌های اضافه زمان داوطلبان را هدر دهند.  

میر صادقی در پایان گفت: رفتن به کلاسهای تخصصی و اضافه نیازمند برنامه بلند مدت است و داوطلبان بهتر است در این روزهای باقی مطالعه خود را بیشتر کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mahdis
۱۳:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
آدم قوی هیچوقت دیگران رو مقصر اتفاقات بد زنگیش نمیکنه حتی اگر دیگران مقصر باشن «علی میرصادقی»!!!!من به چیزی که میخوام یعنی دندونپزشکی میرسم حتی اگر شده به قیمت یک سال دیگه موندن هیچ کسی هم نمیتونه مانع من بشه :-)
آخرین اخبار