در جنوب کرمان معادن خوبی وجود دارد که در صورت ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن در این منطقه امکان توسعه این معادن فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم حسینی در نشست با مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در کرمان با اشاره به امضای 75 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در استان گفت: 6 درصد این پروژه‌ها درحال اجرا، 17 درصد تامین مالی و بقیه در حال طی کردن بروکراسی اداری هستند.

وی افزود:استان کرمان در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی جزو رتبه های برتر کشور بوده است و این در حالی است که در گذشته در رتبه 30 ام کشور بودیم .

استاندار کرمان از فعال کردن واحد های نیمه فعال استان خبر داد و گفت: واحدهای نیمه فعال استان شناسایی و الویت بندی شده اند تا آنها که امکان حرکت و توسعه و تولید دارند، تامین مالی و رفع مشکل شوند زیرا اینها ظرفیت اشتغال موجودی است که نباید آنها را از دست بدهیم.

وی با اشاره به احداث بزرگراه بندر عباس کرمان گفت: 85 درصد از کالاهایی که از جنوب به شمال کشور می‌رود توسط40 هزار کامیون از خاک کرمان رد می‌شوند که ظرفیت حمل ونقل بسیار بالایی است و ایجاد این بزرگراه توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد:با استانداران 6 استان شرق کشور که 14 میلیون جمعیت و 40 درصد خاک کشور را داریم برای احصاء اختیارات هماهنگ کرده‌ایم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.