مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنیگ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سال 93 31 هزار و 300نفر از موزه های استان بازدید کردند.

قاسم طالب زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد   افزود:از ابتدای تاسیس استان تا کنون 491 شی تاریخی، فرهنگی و هنری به موزه های میراث فرهنگی خراسان شمالی شد.

به گفته وی، موزه های فعال در خراسان شمالی با 9 هزار و 550 متر مربع فضا، شامل موزه باستان شناسی و مردم شناسی، اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، موزه قلعه جلال الدین گرمه و دو موزه گرمابه تاریخی در شهرهای فاروج و جاجرم است.

وی قدمت اشیای اهدایی را متعلق به دوره های صفویه، قاجار و پهلوی عنوان کرد.

طالب زاده گفت: این اشیاء را شامل کتب خطی، وسایل مردم شناسی، سکه، آلات موسیقی، تفنگ و تپانچه، شمشیر، خنجر عنوان کرد.

وی افزود: اشیای اهدا شده دوستداران میراث فرهنگی در مخزن نگهداری و یا به صورت دوره ای به نام فرد اهدا کننده برای بازدید عموم در موزه های استان به نمایش گذاشته می شود.

پارسال نیز 2 هزار قلم اشیای فرهنگی، تاریخی و هنری در موزه های استان، ساماندهی اطلاعاتی شد.

طالب زاده   گفت: در استان هشت هزار و 500 مورد جاذبه گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، هنری، فرهنگی، علمی، حیات وحش وجود دارد.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از آغاز اجرای طرح ساماندهی اطلاعات اشیای فرهنگی، تاریخی و هنری موجود در مخزن موزه های استان خبر داد و گفت: این طرح به مدت شش ماه اجرا و پیش بینی می شود در این مرحله 90 درصد از چهار هزار و 500 شی در حال نگهداری، ساماندهی اطلاعاتی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.