مرجعیت دینی عراق، سیاستمداران این کشور را به گفت و گو به منظور یافتن راه‌حل‌هایی ریشه‌ای برای پایان دادن به اختلافاتی فراخواند که سبب پیچیده شدن اوضاع امنیتی شده‌است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، آیت‌الله سید "احمد الصافی" نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا در حرم امام حسین (ع) اعلام کرد: با توجه به اوضاع امنیتی که کشور دچار آن است و همچنین باتوجه به چالش‌های بزرگی که با آن مواجه هستیم و با درنظر گرفتن تلاش‌هایی که نیروهای امنیتی و عشایر و داوطلبان بکار گرفتند، سیاستمداران باید از همه این‌ها برای عبور از بحران بهره بگیرند.

وی بازنگری دقیق در مرحله کنونی و تحلیلِ آن به منظور تشخیص درست از نادرست را خواستار شد.

خطیب جمعه کربلا همچنین وحدت کلمه و رویۀ سیاستمداران را خواستار شد و از آن‌ها خواست در یک سنگر بجنگند و اختلافات ساده را کنار گذاشته و دیدی بازتر پیدا کنند و با یکدیگر گفت و گو کنند و در پی چاره‌جویی باشند تا به این شیوه، زمینه اعتماد را فراهم کرده و فضای سوء‌ظن را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان پذیرفت که کشور،  درگیر کشمکش‌های سیاسی، مشکلات اقتصادی و تهدیدهای درون شهری باقی بماند.

آیت‌الله صافی تصریح کرد: مسئولان سیاسی در قبال خارج کردن عراق از این بحران، کاملا مسئول هستند و هیچ یک از آن‌ها از این مسئولیت، مستثنی نیست. بنابراین ضروری است که همگی آن‌ها رویکرد دشمنی و خصومت و تحریک را کنار بگذارند و روحیه تسامح و محبت را در نهاد خود جایگزین کنند.

مرجعیت دینی عراق، پیش از این نیز از سیاستمداران خواسته بود در موضع گیری‌های سابق که به کشور ضرر زد و پیامدهای منفی داشت، به شکل فراگیر بازنگری و در مرحله حساس کنونی که عراق گرفتار آن است، مسئولیت‌پذیرانه عمل کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، مرجعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار