برداشت گاز از منابع در سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد افزایش ١٠ درصدی بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت منوچهر طاهری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم برداشت گاز از منابع در سال ٩٢ نزدیک به ١٨٣ میلیارد مترمکعب بوده که این مقدار با افزایش ١٠ درصدی در سال ٩٣ به بیش از ٢٠٢ میلیارد مترمکعب رسیده است.
 
تراز تجارت گاز مثبت است
 
طاهری افزود: صادرات گاز نیز از ٩,٣ میلیارد مترمکعب در سال ٩٢ به ٩.٧ میلیارد مترمکعب در سال ٩٣ رسیده که حکایت از رشد چهار درصدی دارد.
 
افزایش ٣٨ درصدی تحویل گاز به نیروگاهها
 
وی یادآور شد: در سال ٩٢ نزدیک به ٣٦ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده که این مقدار در سال ٩٣ با افزایش ٣٨ درصدی به بیش از ٥٠ میلیارد مترمکعب رسیده است.
 
به گفته وی، باتوجه به افزایش ظرفیت تولید گاز در سال ٩٤ نیز شاهد افزایش هفت تا ١٠ میلیارد مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاهها خواهیم بود.
 
طاهری با بیان این که پارسال کمترین محدودیت در بخش صنایع اعمال شده است، تاکید کرد: تحویل گاز به صنایع سیمان با هماهنگی این بخش از مصرف در مدت کوتاهی محدود شد تا بتوانند سوخت دوم ذخیره سازی شده خود را مصرف کنند.
 
رشد ٩ درصدی تحویل گاز به صنایع
 
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: حجم تحویل گاز به صنایع در سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد ٩ درصدی بوده است.
 
وی اعلام کرد: در سال ٩٢ نزدیک به ٢٩,٧ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع تحویل شده که این مقدار در سال ٩٣ به بیش از ٣٢.٥ میلیارد مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار