مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به جزئیات بسته تشویقی بافت های فرسوده شهر تهران گفت: خوشبختانه تا پایان سال 93، 36 درصد بافت‌های فرسوده تهران نوسازی شده اند که این رقم امسال افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

نوسازی 36 درصدی بافت های فرسوده پایتختبه گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فتح‌الهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، امروز (شنبه) در نشست خبری با عنوان جزئیات بسته تشویقی بافت های فرسوده با اشاره به سیاست‌های شورای عالی شهر سازی معماری کشور درخصوص اولویت‌بندی بافت‌های فرسوده شهرها اظهار کرد: طبق این سیاست گذاری ریزدانگی ، نفوذناپذیری و عدم استحکام مهمترین عواملی است که از نظر کارشناسان باید به آنها توجه ویژه‌ای شود. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون مساحت بافت های فرسوده شهر تهران 3 هزار و 700 هکتار است که این رقم 205 هزار قطعه را در تهران شامل می‌شود. و همچنین 5 درصد جمعیت در این مساحت جای داده شده است. 

فتح‌الهی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران تا کنون 75 هزار قطعه را از بافت های فرسوده نوسازی کرده‌اند تصریح کرد: هم اکنون 130 هزار قطعه نوسازی نشده در شهر تهران برجای مانده که امیدواریم امسال شاهد نوسازی آنها نیز باشیم. 

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به روند نو سازی بافت‌های فرسوده که تشکل ها و نهادهای مختلفی را در بر می‌گرفتند یادآور شد، این سازمان اقدام به احداث دفاتری برای خدمات رسانی بافت های فرسوده کرده است و همچنین توانسته پلاک‌های ریزدانه را به صورت جامع تجمیع کنند. 

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی تولیدی بیش از 286 هزار واحد بوده که 64 هزار واحد به صورت اجباری و 222 هزار واحد به صورت انفرادی تجمیع و نوسازی شده اند . 

فتح‌الهی با اشاره به تخصیص عوارض تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای مسکونی افزود: 50 درصد تخفیف عوارض ویژه پلاک‌های کمتر از 100  متر در پلاکهای انفرادی و پلاک های بیشتر تاز 300 مکتر مربع در پروانه‌های تجمیعی و 100 در صد تخفیف در عوارض شاملا پلاکهای بین 100 تا 300 متر مربع و پروانه های انفرادی و پلاکهای بیش از 75 متر مربع در پروانه‌ها ی تجمیع است. 
  
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ، در خصوص تخفیف عوارض تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای غیر مسکونی، تجاری – اداری و غیره گفت: 50 درصد تخفیف عو.ارض به صورت ویژه در کلیه املاک در پهنه‌های  و ب 214 m  و s214 واقع در بافتهای فرسوده است. 

فتح‌اعهلهی در ادامه با اشاره به معافیت از پرداخت عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری است تصریح کرد: مسکونی شامل معافیت 100 درصدی املاک زیر 300 متر مربع و تجاری اداری شامل معافیت 50 درصدی املاک ویژه واقع در خارج از راسته ها و برجهای تجاری مصوب است. 

وی ادامه داد: اعطای تراکم تشویقی حداکثر یک طبقه ویژه پلاکهای بیش از 150 متر مربع در پروانه‌های انفرادی و حداکثر دو طبقه شامل پلاکهای بیش تاز 150 متر مربع در پروانه‌ها ی تجمیعی است. 

مدیر.. در خصوص پارکینگ بافتهای فرسوده یادآور شد : امکان یک واحد کسری پارکینگ ویژه پلاکهایی با مساحت بین 100 تا 200 متر مربع در 1روادنه‌های انفرادی، پذیرش یک واحد پارکینگ مزاحم یک به یک به ازای هر پلاک تجمیعی، ویژه پلاکهای  با مساحت بین 100 نا تا 150 متر مربع در پروانه‌ةای تجمیعی و همچنین پلاک‌هایی با بیش از 100 متر مربع با پروانه‌هل تجمیعی و تامین نیم واحد پارکینگ تا سقف 180 درصد تراکم و مازاد بر آن یک واحد مخصوص پلاکهای 150 تا 300 متر مربعی در پروانمه‌های تجمیعی. 
فتح‌الهی با اشاره به تهسیلات بانکی توسط دولت با توجه به پرداخت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال و همچنین پرداخت سود بانکی تا سقف 9 درصد ویژه املاک تجمیعی بیش از 75 متر مربع است. 

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای نمای منطبق با معیارهای الگوی معماری اسلامی ایرانی است گفت: طراحی رایگان نماد توسط دفاتر خدمات نوسازی محلات و همچنین پرداخت کمک‌هزینه اجرای نماُ ویژه املاک بیش از 100 متر مربع (شیوه نامه پرداخت این تهسیلات از طریق دفاتر خدمات نوسازی در اختیار ذی‌نفعان قرار خواهد گرفت.

فتح‌الهی با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته مناطق 8، 9 ، 15 ، 17 ، 18 و 20 بیشترین تلاش را برای تهیه زیر ساختهای بافت فرسوده زیر ساختهای منطقه خود قرار داده ‌اند گفت: 34 میلیارد تومان برای مدیریت مجمع مناطق در نظر گرفته شده است.  

وی در پایان در خصوص محتوی بسته تشویقی نوسازی بافتهای فرسوده گفت: برای پروژه‌های تجمیعی بیش از 10 پلاک که هر سه آنها یک بلوک شهری را در بر بگیرند امکان در نظر گرفتن تراکم تشویقی تا سقف دو طبقه مازاد در مندرجات این بسته تشویقی در نظر گرفته شده است. 
 
 انتهای پیام/ 

برچسب ها: شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار