در ترکیب بازیکنان رقبای تیم ملی ایران در لیگ جهانی 2015 تغییرات کم اما عمده‌ای بوجود آمده که این مساله در برخی موارد راه را برای شاگردان کواچ به منظور صعود آسان و در برخی موارد سخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تمامی 4 تیم حاضر در گروه B مسابقات لیگ جهانی لیست 25 نفره خود را به FIVB ارائه کرده‌اند با یک نگاه اجمالی به نام بازیکنان می‌توان به تغییرات این تیم‌ها نسبت به سال گذشته دست پیدا کرد.

**روس‌ها و غیبت اسپک‌های آپالیکوف

در تیم روسیه نبود آپالیکوف (بازیکن پست سرعتی‌زن که در تیم زنیت کازان روسیه هم بازی می‌کند) از مهمترین اتفاقات ممکن است چون وی یکی از مهره‌های کلیدی و اصلی روس‌ها به حساب می‌آمد و با اسپک‌های پرسرعتش امتیازات زیادی را برای این تیم در هر دیدار به‌دست می‌آورد. از طرفی سرگئی تچیوخین دریافت کننده و کاپیتان اسبق این تیم که حدود 2 سال (بعد از المپیک لندن) بود در ترکیب تیم ملی روسیه حضور نداشت امسال نامش در لیست 25 نفره ارائه شده به فدراسیون جهانی دیده می‌شود.

از دیگر تغییرات امسال تیم ملی روسیه عدم حضور سرگئی ماکاروف(پاسور)٬‌ حضور ماکسیم میخایلوف در ترکیب اصلی به جای پاولوف. همچنین نام سیووژلو دریافت کننده مصدوم روس که سال گذشته نه تنها در لیگ جهانی بلکه در مسابقات قهرمانی جهان لهستان غایب بود٬‌ در لیست 25 نفره دیده می‌شود.

** لهستان و دریافتی ضعیف

از آنجا که در مسابقات جهانی2014- لهستان٬ ولازی(پشت خط‌ زن) و مینارسکی( دریافت کننده) تیم ملی این کشور به طور رسمی از والیبال ملی کناره‌گیری کردند به طور حتم تغییرات عمده‌ای در کار تاکتیکی این تیم مدعی به‌وجود ‌آمده است و در لیگ جهانی چهره‌ای متفاوت از آن‌ها را خواهیم دید.

آنتیگا در مسابقات جهانی سال گذشته از زاگومی پاسور با سابقه لهستانی استفاده کرد که امسال نامش در ترکیب ارائه شده برای لیگ جهانی دیده نمی شود با توجه به این مساله احتمال می‌رود که فابین دریز به عنوان پاسور اصلی در ترکیب قرار بگیرد. در این تیم کونارسکی و رافائل در پست قطرپاسور هم از بازیکنان اصلی و کلیدی هستند که باید برای مهار آن‌ها برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشت. در مجموع نبود مینارسکی در روند نتیجه‌گیری تیم لهستان تاثیر به سزایی خواهد داشت چون دریافت این تیم به طور حتم ضعیف‌تر از دیگز مسابقات است.

** پیریدی آمریکایی و عمل جراحی زانو

امسال کمترین تغییر در ترکیب تیم ملی آمریکا بوجودآمده است٬ به طوری‌که باید گفت٬‌ جان‌ اسپرا از همان تیمی که در مسابقات جهانی لهستان استفاده کرده بود را در لیگ جهانی به خدمت گرفته است. کریستین رونی دریافت کننده متبحر آمریکایی که به دلیل مصدومیت در رقابت‌های جهانی حضور نداشت بازهم نامش در لیست لیگ جهانی نیست و این موضوع ضعف دریافت تیم ملی این کشور را بیشتر خواهد کرد.

ویلیام پیریدی کاپیتان این تیم که از مشکل زانو رنج می‌برد مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی با این وجود نامش در میان بازیکنان حاضر در لیگ جهانی نوشته شده است وی یکی از قدرت‌های این تیم محسوب می‌شود که در قهرمانی آمریکا در المپیک 2012 لندن نقش قابل توجهی داشت.

گفتنی است؛ لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ از هشتم خردادماه در سه سطح و با حضور ۳۲ کشور جهان آغاز می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در گروه دوم سطح یک این رقابت‌ها با آمریکا (قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴)، روسیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۲) و لهستان (قهرمان جهان سال ۲۰۱۴) همگروه است.

تیم ملی والیبال ایران در دیدارهای اول و دوم خود در لس آنجلس به مصاف ایالات متحده می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ، لیگ جهانی ، کواچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
یه بار دیگه سه خط آر خبر رو با دقت بخونید!!!!!!!!!!!!
هم آمریکا قهرمان المپیک 2012 و هم روسیه!!!!!!!!!!!
ههههههههههههههههههه
آخرین اخبار