همزمان با هفته زمین پاک

ارتفاعات و بوستان‌های غرب تهران پاکسازی می شود

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 گفت: همزمان با هفته‌ زمین پاک ارتفاعات و بوستان‌های غرب تهران با حضور شهروندان پاکسازی می شود.

رضا مددی، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 در گفت وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هفته زمین پاک اظهار کرد: همزمان با هفته زمین پاک، برنامه‌های گسترده و متنوع آموزشی و تفریحی جهت اطلاع رسانی مناسب و جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری محیط برگزار می‌شود. 
 
مددی افزود: در این هفته طرح پاکسازی بوستان‌های جوانمردان  و کوهسار تور گردشگری اجرا می‌شود. 

وی برگزاری مسابقات هنری در مدارس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: با هماهنگی اداره بازیافت مسابقات نقاشی و کار دستی درمدارس و...  سرای محلات و خانه‌های فرهنگ برگزار می‌شود. 

معاون  امور  شهری و فضای سبز منطقه 5 ادامه داد: دستیابی به  توسعه پایدار باید از  مسیر حفظ ذخایر طبیعی و منابع ملی بگذرد و آموزش نسل جوان در این زمینه تاثیر به سزایی در تحقق این هدف خواهد داشت. 

مددی  گفت: کوهسار به لحاظ چشم  انداز مناسب  همواره روزانه پذیرای تعداد زیادی  کوهنورد و گردشگر است حضور آن ها در کنار جنبه‌های تفریحی اثرات سوء زیست محیطی نیز به دنبال دارد.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ  منابع طبیعی و زمین  به عنوان یکی  از  ارکان مهم در تولید محصولات کشاورزی و اکوسیستم جانوری گفت:  در راستای فرهنگ  سازی حفاظت از زمین، جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست با همیاری شهروندان انجام  می شود. 

گفتنی است، توزیع  کتابچه آموزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، همایش پیاده روی کودکان   تهیه طومار در قالب حفظ زمین پاک از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار