رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه بار دیگر از اتحادیه اروپا و رهبران اروپایی که قتل عام هزاران نفر از ارامنه را در سال 1915 «نسل کشی» خواندند، انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، اردوغان در نشست تجار در استانبول، رؤسای جمهور فرانسه،‌ آلمان و روسیه را متهم کرد که از اصطلاح نسل کشی برای ارزیابی این قتل عام ها به منظور حمایت از مطالبات مبتنی بر دروغ ارامنه استفاده کرده اند.
اردوغان اعلام کرد « ما امیدوار بودیم نه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به ارمنستان نروند ».
در جریان مراسمی به یادبود قتل عام ارامنه که روز چهارشنبه در ایروان برگزار می شود، رئیس جمهور فرانسه و همتای روس وی از ترکیه خواستند نسل کشی ارامنه را به رسمیت بشناسد.
اردوغان با درخواست از آنها برای پاک کردن لکه هایی که در تاریخ خود آنها وجود دارد، گفت «آخرین کشورهایی که باید از نسل کشی صحبت کنند، آلمان، روسیه و فرانسه هستند».
روز گذشته وزیر امور خارجه ترکیه به پوتین و ژواشم گوک، رئیس جمهور آلمان به علت استفاده از اصطلاح نسل کشی به منظور تشریح وقایع سال 1915 در دوره امپراطوری عثمانی حمله کرده بود. این نخستین بار بود که رئیس جمهور آلمان قتل عام ارامنه را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت.
اردوغان همچنین اتحادیه اروپا از جمله پارلمان آن را که از ترکیه 15 آوریل دعوت کرد نسل کشی ارامنه را به رسمیت بشناسد، متهم کرد که «حقیقت را نمی گوید».
اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا اعلام کرد « ما به افکار شما نیازی نداریم، آنها را برای خودتان نگه دارید ».
اردوغان افزود « آنها گوش هایی دارند، اما نمی شنوند، چشمانی دارند که نمی بینند و زبان هایی دارند که حقایق را نمی گویند ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، از روزها پیش ترکیه به طور نظام مند اظهاراتی را که قتل عام صدها هزار ارمنی را در جنگ جهانی اول نسل کشی ارزیابی کرده اند یا از ترکیه می خواهند این قتل عام ها را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد، محکوم و به طور قاطع این درخواست ها را رد می کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای اردوغان تو خودت که به داعش کمک می کنی نسل کش هستی
آخرین اخبار