شهرستان دماوند در آخر هر هفته به علت نداشتن جاده کمربندی با ترافیک سنگینی مواجه بوده و این موضوع باعث نارضایتی‌های زیادی از سوی شهروندان و کسبه این شهرستان شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس، شهر بومهن در سال‌های گذشته به دلیل تراکم خودروها با ترافیک‌های سنگینی مواجه می‌شد و برخی‌ تا ساعت‌ها در ترافیک‌های سنگین این شهر باقی می‌ماندند، این ترافیک‌های سنگین مشکلات زیادی را برای شهروندان بومهنی به وجود آورده بود.

نارضایتی شهروندان و مسافران عبوری بومهن ادامه داشت تا اینکه بالاخره پس از سا‌ل‌ها کنارگذر جنوبی بومهن با امتداد از آزادراه تهران - پردیس با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت کشورمان در سال 91 به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد و 200 میلیون تومان به طول 11 کیلومتر افتتاح شد که احداث این مسیر از جمله مطالبات به حق مردم شرق استان تهران محسوب می‌شد و نقش مهمی نیز در تسهیل ترافیک ورودی درون‌شهری بومهن ایفا کرد.

مواهب این طرح عمرانی و خدماتی علاوه بر محور درون‏شهری بومهن، دیگر شاهراه‏‌های منتهی به نوار شمالی کشور نظیر دماوند- فیروزکوه و هراز را نیز شامل شد.

در این بین، با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد که ترافیک سنگین بومهن در آینده‌ به منطقه گیلاوند شهرستان دماوند انتقال پیدا کند، موضوع جاده کمربندی گیلاوند از سوی دولت احمدی‌نژاد مطرح شد.

جاده کمربندی گیلاوند پروژه‌ای است که کلنگ آن از سوی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی وقت به زمین خورد، اما همچنان اجرای عملیاتی این پروژه آغاز نشده است؛ پیش‌بینی‌های گذشته امروز خود را نشان می‌دهد و منطقه گیلاوند که در مسیر محور فیروزکوه قرار دارد با مشکلات ترافیکی مواجه است.

نبود جاده کمربندی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شهرستان دماوند است که حتی گاهی با وجود ترافیک‌های سنگین خودشان نمی‌توانند در شهر تردد کنند و ترجیحمی‌دهند از خودروهای خود استفاده نکنند.

ترافیک‌های منطقه گیلاوند علاوه بر نارضایتی‌هایی که برای شهروندان دماوندی و کسبه به وجود آورده، رانندگان خودروهای عبوری را نیز کلافه کرده است؛ همچنین این موضوع رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری کیلان، آبسرد و جابان را نیز آزرده است.

با وجود اینکه همه چشم انتظار اعلام زمان احداث جاده کمربندی بودند، اما سال گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه رزمایش ترافیکی زمستان سال 93 در بین خبرنگاران از احداث ادامه کنارگذر جنوبی بومهن به طول 30 کیلومتر تا ابتدای شهر آبسرد خبر داد.

فریبرز واحدی در گفت‌وگوهای بعدی خود با خبرنگاران نیز اعلام کرد که به دنبال انتخاب پیمانکار برای اجرای این پروژه هستیم و امیدواریم که هرچه زودتر این کار انجام شود.

خوشبختانه پس از چندماه شنیده‌ها حاکی از آن است که پیمانکار این پروژه انتخاب و قرار شده تا در آینده نزدیک مراسمی به منظور کلنگ‌زنی این پروژه با حضور مسئولان برگزار شود.

قطعاً اگر اجرای پروژه احداث ادامه کنارگذر جنوبی بومهن تا آبسرد دچار سرنوشت پروژه‌های دیگر دماوند که بعضی‌ از آنها به دوران دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برمی‌گردد، نشود، می‌تواند امید تازه‌ای در دل شهروندان شهرستان دماوند به وجود بیاورد.

به هر تقدیر، امیدواریم در سال هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت شاهد توجه ویژه دولت‌مردان به شهرستان‌های شرق استان تهران به خصوص دماوند باشیم؛ دماوند در دولت‌های گذشته با وجود اینکه در کنار پایتخت قرار داشت، ولی از توجهات دولت‌ها محروم بوده است.

البته سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به دماوند در ابتدای سال 94، نوید سالی پربرکت را برای این شهرستان خبر می‌دهد و امید است که با توجه به سفرهای هئیت دولت به شهرستان‌های استان تهران در سال جاری، شهرستان‌های شرق استان تهران نیز مورد عنایت و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، دماوند ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.