مدیرعامل بورس انرژی گفت: معامله خرده‌فروشی برق به طور منظم در حال انجام است و به زودی با افزوده شدن چند شرکت جدید افزایش خواهد یافت.

اتونشر///معامله خرده‎ فروشی برق در بورس انرژی افزایش می یابدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، علی حسینی  اظهار داشت: معامله های خرده فروشی برق که اکنون از سوی ٢ شرکت در حال انجام است به زودی با ورود شرکتهای جدید رونق بیشتری خواهد گرفت و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تعداد این شرکتها به ١٠ عدد برسد. 
 
حسینی افزود: شرکت‎های توزیع نیروی برق و نیروگاه‎های خصوصی تا پیش از این با کد عام و خاص، خریداران و فروشندگان برق بورس انرژی را تشکیل می‎دادند که از روز ٢٧ اسفند ٩٣ شرکت‎ خرده‎فروشی برق نیز در قالب کد معاملاتی عام، به جمع خریداران و فروشندگان برق در این بورس پیوستند. 
 
وی ادامه داد: برخی از این شرکتها موفق به اخذ کد معاملاتی شدند و برخی دیگر نیز در حال طی فرآیند صدور کد معاملاتی هستند. 
 
مدیرعامل بورس انرژی با بیان این که شرکتهای خرده‌فروشی برق شرکت‌های بازرگانی هستند که به خرید برق از طرق مختلف از جمله خرید از طریق بورس انرژی و فروش آن به مشترکین نهایی طرف قرارداد خود اقدام می کنند، گفت: این شرکتها در صورت داشتن پروانه معتبر خرده‎فروشی صادره از طرف وزارت نیرو و انجام هماهنگی در خصوص تحویل فیزیکی قراردادهای معامله شده با آن وزارتخانه، مجاز به فعالیت در معاملات برق بورس انرژی هستند. 
 
حسینی افزود: فعالیت این شرکتها در بورس انرژی در قالب کد معاملاتی عام صورت می‌گیرد و اطلاعیه مربوط به مراحل صدور کد معاملاتی مذکور برای شرکت‌های خرده‌فروشی برق در سایت رسمی شرکت بورس انرژی قابل مشاهده است. 
 
به گزارش شانا، نخستین معامله یک شرکت خرده‎فروشی برق در جلسه معاملاتی مورخ ٢٣  فروردین ٩٤ در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی انجام شد. 
 
این گزارش می افزاید: به شرکتهای خرده فروش انرژی مجوز ورود به فعالیت در معامله‌های برق بورس انرژی به شرط هماهنگی درباره تحویل فیزیکی قراردادهای معامله‌شده با مالک شبکه و تحت نظارت توانیر و داشتن پروانه معتبر خرده فروشی صادره از سوی وزارت نیرو داده شده است و نیز خرده فروشان برق را با قیمت پایین تری نسبت به تعرفه موجود به صنایع می‌فروشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار