مربیان انسان‌های بزرگ، معماران آینده کشور و سرمایه های اصلی یک ملت محسوب می‌شوند؛ گوهرهای گرانبهایی که باید در صدف منزلت، برای فرداهای نزدیک ذخیره شوند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، در اين بيانيه آمده است اگر کلمه " معلم " باغبانی دلسوز را تداعی کند و زندگی پاک و سرنوشتی درخشان را به ارمغان آورد، " روز معلم" به مثابه یک رویداد بزرگ و جشن ملی تلقی خواهد شد.مکتب انسان ساز اسلام از شخصیت معلم، قلّه ای تعریف می‌کند که به قامت خود پرورش می‌دهد و از متعلم کشتزاری که نهال بالنده فردا در آن گذاشته می‌شود.

در عرصه تدبیر، " دور اندیش ترین دولتمردان " لایق ترین مدیر را برای نهاد تعلیم و تربیت برمی‌گزینند. دولتمردانی که دست‌های نیاز معلم را از جانب خدا به سوی خود نلغزانند و آینده ملتی بزرگ را تحقیر نکنند.

کانون تربیت اسلامی با تبریک روز بزرگداشت مقام معلم، " روز خدمت و فداکاری" به همه معلمان تلاشگر و دلسوز کشورمان خاضعانه عرض ادب می‌کند و ضمن تشکر از مناعت طبع و بردباری آنان در شرایط دشوار فعلی و نیز هوشیاری فرهنگیان فرهیخته در برابر تحریکات سیاسی برخی احزاب و گروه‌ها که می‌خواهند مشکلات معیشتی معلم را دستمایه اغراض قدرت طلبانه خویش قرار دهند، به روح بلند استاد شهید آیت الله مطهری رضوان الله تعالی علیه درود می‌فرستد. معلمی که همچون نوح پیامبر علیه السلام، در طوفان گمراهی‌های عقیدتی و فتنه گری‌های شیطانی، با اندیشه مطهر خود کشتی نجات ساخت تا جویندگان " حیات طیبه" را به ساحل رستگاری برساند.
 
شهید مرتضی مطهری به عنوان یک معلم نمونه، با تفکّر، اندیشه و سلوک اسلامی، مظهر امید، آگاهی، ایمان و اخلاق برای ملت خود بود و هیچ رفتار جاهلانه‌ای نمی‌تواند به ارج و منزلت او آسیب برساند. شهید مطهری همچنان در آینده تاریخ معاصر کشورمان به عنوان یک " معلم" می‌درخشد.



کانون تربیت اسلامی
اردیبهشت 1394



انتهای پیام/
برچسب ها: بیانیه ، معام ، تعلیم ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار