سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و زمین‌شناسی درباره افزایش آسیب‌های زیست محیطی، جسمی و روانی در یمن هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، کارشناسان معتقدند استفاده عربستان از تسلیحات و مهمات ممنوعه در تجاوز به یمن، علاوه بر وارد کردن خسارات مادی فراوان باعث تخریب محیط زیست و به جا گذاشتن تأثیرات نامطلوب بر خاک و سفره‌های زیرزمینی آب شده است .

سازمان "حاکمیت ملی" و انجمن "سیاره زمین" در یمن کنفرانسی را در صنعا پایتخت این کشور برگزار کردند و خواستار جلوگیری از ورود افراد به مناطقی شدند که در حملات ائتلاف عربستان بمباران شدند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند، در چنین مناطقی به ویژه منطقه "فج عطان" در صنعا، پس از بمباران،  موادی پرتوزا باقی مانده که برای سلامت انسان خطرناک است.

"خالد الثور،" رئیس انجمن سیاره زمین در این کنفرانس اعلام کرد: انفجار منطقه فج عطان مهیب و گوش خراش بود؛ و اگر قدرت این انفجار با مقیاس ریشتر اندازه‌گیری می‌شد، به بیشتر از 9 ریشتر می‌رسید و بی‌شک می‌توان گفت این انفجار ویرانگر با "بمب اتمی" صورت گرفته است.
"محمد اسحاق،" نایب رئیس سازمان حاکمیت ملی هم در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار شبکه العالم گفت: انفجار مهیب منطقه فج عطان باعث متلاشی و پراکنده‌شدن صخره‌ها و ترکش‌های بمب تا شعاع 2 کیلومتری محل انفجار شد.

"لونا الیافعی،" نویسنده یمنی نیز  تأکید کرد: کودکان، زنان و افراد سالخورده به علت تداوم حملات عربستان دچار فشارهای روحی و روانی شده‌اند، و شرایط سختی را می‌گذرانند که درمان آنها سال‌ها طول خواهد کشید.



انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، یمن ، بمب ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار