وزیر خارجه مستعفی یمن در کنفرانس خبری در لندن مدعی مدعی دخالت ایران در تحولات و ناآرامی های کشورش شد.

به گزارش سرویس بین الملل باتشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از ریاض یاسین وزیر خارجه مستعفی یمن در کنفرانس خبری در لندن مدعی شد: ایران می خواهد برای تهدید کشورهای عرب خلیج [فارس]، در یمن دخالت کند.
 ریاض یاسین ضمن رد درخواست مذاکره از سوی عبدالله صالح، رئیس جمهور برکنار شده یمن، در عین حال افزود: توافق با نیروهای حوثی فقط پس از عقب نشینی آنها از شهرها صورت خواهد گرفت.
یاسین درباره نقش ایران در تحولات یمن مدعی شد: ایران از مدت ها قبل تلاش می کرد در امور یمن دخالت کند ولی این دخالت به صورت پنهانی بود. ایران تلاش می کرد به حوثی ها کمک کند. شمار زیادی از جوانان حوثی در ایران آموزش دیدند. یک هزار و ششصد دانشجوی وابسته به حوثی ها در ایران حضور دارند. شماری از نیروهای ایرانی وارد یمن شدند و دو نفر از آنان بازداشت شدند. همچنین شماری نیز فرار کردند. کمک های ایران باعث شد که حوثی ها بتوانند بر فرودگاه صنعا سیطره یابند و شمار خطوط پروازی میان ایران و یمن افزایش یافت به طوری که هر روز دو پرواز میان ایران و یمن برقرار شد و این وضع چند هفته به طول انجامید. ایرانی ها نظامیان خود را به یمن اعزام می کنند و با دخالت در یمن تلاش می کنند کشورهای عرب خلیج فارس را تهدید کنند. موضوعات زیادی درباره دخالت های ایران در یمن وجود دارد. همه موضع گیری مقامات ایرانی در حمایت از شبه نظامیان و حوثی ها در یمن است. ایرانی ها تلاش می کنند انقلاب خود را به کشورهای دیگر صادر کنند و ایرانی ها فکر می کنند یمن برای آنان هدف آسانی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار