دست‌کم 20 نفر نیز در منطقه تبت چین بر اثر این زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

آمار کشته‌شدگان زلزله نپال به 3218 نفر رسید

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی‌وی،" با گذشت 2 روز از زلزله ویرانگر نپال، تا کنون مرگ 3800 نفر از سوی پلیس این کشور تأیید شده‌است. ده‌ها هزار نفر از ساکنان نپال نیز از ترس پس‌لرزه‌های این زلزله ترجیح می‌دهند شبها در خیابانها بخوابند. گزارش‌های واصله از روستاهای دور‌افتاده و کوهستانی نپال از مرگ و میر هزاران نپالی حکایت دارد.گفته می شود در این زمین لرزه دست کم 6500 نفر زخمی شده اند.

این در حالی است که رسانه‌های چین از مرگ دست‌کم 20 نفر در منطقه تبت بر اثر زلزله نپال خبر می‌دهند. 58 نفر نیز در این منطقه زخمی و 4 نفر مفقود شده‌اند. وزارت خارجه آمریکا نیز مرگ 3 آمریکایی را در دامنه‌های اورست بر اثر سقوط بهمن تأیید کرده‌است. همچنین گفته می شود در هند دست کم 65 نفر بر اثر ریزش آوار جان باخته اند.

همچنین خبرگزاری دویچه وله اعلام کرد فرودگاه بین المللی کاتماندو پایتخت نپال که در پی وقوع زمین لرزه تعطیل شده بود از روز یکشنبه بازگشایی شد. انتظار می رود روند ارسال کمک های اضطراری برای مردم مناطق زلزله زده این کشور با بکارگیری امکانات این فرودگاه تسریع شود.
بر اساس این گزارش، گروه های امداد و نجات بین المللی هم اعزام نیروهای خود را به نپال برای کمک به مردم در زلزله زده این کشور شروع کرده اند. آلمان هم یک گروه متشکل از پنجاه نفر را شامل پزشکان اورژانس و سگ های جستجوگر به نپال اعزام کرد. 

تلاش مقامات چین برای خارج کردن 4000 گردشگر
مقامات چین امروز اعلام کردند هم اکنون نزدیک به 4 هزار گردشگر در نپال وجود دارد و تلاش می شود با همکاری شرکت های هوایی چین، این افراد از نپال خارج شوند.
مقامات چین امروز در بیانیه ای اعلام کردند: بیش از هزار گردشگر چینی از نپال خارج شده اند و عملیات خارج کردن افراد باقی مانده در روزهای آینده انجام خواهد شد.

یک میلیون کودک نیازمند کمک

یونیسف ( صندوق کودکان سازمان ملل متحد) اعلام کرد: بر اثر زلزله نپال نزدیک به یک میلیون کودک نیازمند کمک هستند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار