تریلی‌های جدید که معمولا سه محوری هستند به علت عدم قابلیت گردش به چپ یا راست باعث بروز مشکلاتی می‌شوند که این اختراع به کمک تریلی‌ها رفت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ تریلی‌ها قسمت‌های مختلفی از قبیل کشنده، کفی، کمپرسی،تانکر، کانتینر و . . .  دارند. تریلی های جدید به طور معمول سه محوره هستند و در این تریلی‌ها ثابت بودن محورها و قابلیت نداشتن گردش به چپ یا راست مشکلاتی به وجود می‌آید از جمله این مشکلات می توان به ساییدگی لاستیک‌های تریلی، کاهش قدرت موتور کشنده بخصوص در هنگام دور زدن در پیچ‌های تند، وارد شدن فشار به شاسی‌های کشنده اشاره کرد. 

وحید هادی بنی مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی درگفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در مواردی که رانندگان مجبور به عبور از پیچ‌های تند هستند به طور معمول محور جلوی تریلی را بالا می‌برند در این هنگام دو محور با زمین تماس دارند این امر باعث ایجاد کاهش لاستیک سابی می‌شود اما دو محور عقبی علاوه بر تحمل بار بیشتر باید سنگین محور و چرخ های جلوی تریلی را نیز تحمل کند. 

وی افزود: در تریلی‌های موجود چرخ ها هنگام دور زدن به طرفین نمی‌چرخد و در این اختراع مشکل تریلی‌ها با ایجاد کمی تغییر در آن بر طرف می‌شوند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.