رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:‌ حضور موثر ایران در خاورمیانه و سنگاپور در آسیای جنوب شرقی می‌تواند ظرفیت‌های وسیعی در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی دو منطقه ایفا کند.

پدیده تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه و جهان استبه‌ گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با «آلبرت چوا» معاون وزیر خارجه سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور گفت: ایران و سنگاپور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف برخوردارند که بهره‌گیری از آنها به نفع دو ملت است.

وی در همین زمینه بر اهمیت تقویت همکاری‌های پارلمانی و نقش پارلمان‌ها در حمایت از روند توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه منطقه‌ای دو کشور در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی گفت: حضور موثر ایران در خاورمیانه و سنگاپور در آسیای جنوب شرقی می‌تواند ظرفیت‌های وسیعی در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی دو منطقه ایفا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه را نتیجه سیاست‌های نادرست غرب خواند و افزود:‌ پدیده شوم تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه و جهان است و برای مقابله با این پدیده شوم همکاری مشترک همه کشورها ضروری است.

آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور در ادامه این دیدار بر اراده و خواست رهبران کشورش برای توسعه مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کرد و گفت: توسعه روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف بویژه همکاری‌های اقتصادی- بازرگانی با ایران برای سنگاپور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه با دعوت از رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای سفر به سنگاپور گفت:‌ همکاری‌های پارلمانی جزء مهمی از روابط دوستانه دو کشور می‌باشد.

براساس این خبر به نقل از خانه ملت؛ معاون وزیر خارجه سنگاپور در ادامه با ابراز خرسندی از نتایج گفتگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 تصریح کرد: سنگاپور نسبت به آینده این مذاکرات خوشبین است و امیدوار است این مذاکرات هر چه سریعتر به تفاهم متقابل دست یابد.

وی همچنین با اشاره به تحولات جاری در یمن، حل و فصل سیاسی بحران یمن را تنها راه‌حل این بحران دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار