شیراز؛

صادرات گوشت و دام زنده استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس

کیفیت و شرایط بهداشتی دام های فارس از علل افزایش تقاضای این محصول در کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای تثبیت قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت گوشت و دام زنده در سال 1393 تعداد117 هزارو 63 راس بره و 33000 راس بزغاله ، پس از انجام امور فنی مربوط به قرنطینه به کشور های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

سید حبیب اله ساجدی ادامه داد: برای حفظ و توسعه نژاد کبوده شیراز در استان فارس، طرح آزمون عملکرد گوسفند کبوده شیراز و تلقیح مصنوعی 500 راس گوسفند در 7 گله تحت پوشش، با موفقیت در سال 1393 انجام شد.

وی بیان کرد: برای کنترل کیفیت و نظارت بیشتر بر عملکرد کارخانجات خوراک دام در سال 93 کار گروه نظارت بر کارخانجات خوراکدام و طیور و آبزیاندر استان تشکیل شد.

این مسئول افزود: دولت برای حمایت از دامداران کشور در سه ماهه نخست پارسال اقدام به پرداخت یارانه مابه التفاوت جهت شیر خام به ازاء هر کیلو گرم ، یک هزار و 250 ریال به صورت علی الحساب کرده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: همچنین دولت در این زمینه پس از تشکیل پرونده متقاضیان و بررسی لازم دو گروه دامداران مستقیم (تحویل دهنده شیر خام به کارخانه های لبنی ) و همچنین دامداران تحویل دهنده شیر خام به مراکز جمع آوری شیر موفق به پرداخت یارانه به 6 هزار و 386 نفر به مبلغ 123 میلیون 595 هزارو 727 ریال شد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.