قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های آموزشی ایجاب می‌کند آموزش و پرورش نیز به صورت جدی زمینه هوشمند سازی مدارس را فراهم کند به همین منظور درسال 94 فرآیند هوشمند سازی مدارس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نظری قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: از سال 90 پروژه‌ هوشمند سازی مدارس با شیب ملایمی در حال پیگیری است و در واقع می‌توان این فرآیند به صورت تدریجی مسیر خود را ادامه می‌دهد و به اتمام نمی‌رسد بلکه تکمیل می‌گردد. لذا اعتبارات لازم در خصوص اجرای پایلوت هوشمندسازی مدارس در سال تحصیلی 94-95 در حال انجام است و برای مهر 94 طرح تبلت دانش‌آموزی در همه استان‌های کشور در دو دوره ابتدایی و متوسطه به صورت پایلوت انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در هر استان در یک دوره تحصیلی یک مدرسه و یک پایه به این منظور در نظر گرفته ایم و حتی از وضعیت مدرسه و اولیا نیز برای تهیه تجهیزات لازم و تامین اعتبارات کمک خواهیم گرفت.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خریداری نوع تبلت افزود: با توجه به حمایت از تولید داخل سعی می‌کنیم بهترین نمونه از بین نمونه های داخل خریداری نماییم. 

وی در خصوص تاخیر فرآیند هوشمند سازی نیز ادامه داد: پروژه هوشمند سازی مدارس از سال 90 در حال دنبال است و با شیب ملایمی توسعه می‌یابد اگر چه نتوانسته‌ایم اعتبارات لازم را در این زمینه به استان‌ها تزریق کنیم اما با استفاده از ظرفیت‌های خیرین سعی کرده‌ایم این پروژه به مرحله اجرایی برسد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
مبینا
۱۶:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
همه اولیا دانش آموزان که نمی توانند تبلت خریداری نمایند .