مدير کل شيلات استان مازندران از صدور 456 کيلوگرم خاويار پرورشي توليد شده در مراکز تکثير و پرورش ماهيان خاوياري اين استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، حسن حبيب نژاد گفت :در مجموع هشت هزار و 500 تن انواع محصولات شيلاتي در سال گذشته از استان مازندران صادر شده است.

مديرکل اداره شيلات استان مازندران يادآور شد: ارزش صادراتي اين محصولات بيش از 35 ميليون دلار در سال گذشته برآور شده است.

وي گفت: بر اساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته تا سال 1404 به توليد سالانه 100 تن خاويار پرورشي و چهار هزار تن گوشت خواهيم رسيد.

حبيب نژاد افزود : شيلات ايران پارسال 50 ميليون قطعه بچه ماهي سفيد تکثير و در رودخانه هاي استان رهاسازي کرد.

حبيب نژاد، ادامه داد: همچنين در دومين سال متوالي 10 رودخانه استان شيل گذاري شد تا 
براي تکثير طبيعي ماهي سفيد اقدام شود.

مدير کل اداره شيلات استان مازندران تصريح کرد: با اين اقدام قرار است 12 ميليون قطعه بچه ماهي سفيد تکثير و در رودخانه هاي استان رهاسازي شود.

حبيب نژاد گفت : بيش از 95 درصد ماهيان درياي خزر به منظور تکثير و تخم ريزي به رودخانه هاي داراي آب شيرين مهاجرت و پس از يافتن يک محيط آرام و امن به روش طبيعي تخم ريزي مي کند و سپس به دريا بازمي گردد.

وي در ادامه به جديت شيلات استان مازندران در تکثير و پرورش ماهيان خاويار به منظور استحصال خاويار پرورشي اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون در نقاط مختلف ساحلي استان مازندران، چهار مرکز تکثير و پرورش ماهيان خاوياري فعاليت دارد.

به گفته اين مقام مسئول در استان مازندران ، يکي از اين مراکز تکثير و پرورش به تنهايي سالانه 30 تن خاويار و دو هزار تن گوشت توليد مي کند.

حبيب نژاد ادامه داد: با برنامه ريزي بر اساس سند جامع توسعه شيلات مازندران که بر مبناي چشم انداز 1404 تنظيم شده است ، صيد ماهيان استخواني و کليکا تا سال 1404 به حدود 28 هزار تن خواهد رسيد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه استان مازندران به دليل شرايط خاص اقليمي و وجود منابع آبي،يکي از مناطق مستعد پرورش ماهيان گرمابي است، اظهار داشت: اين استان از جايگاه ويژه اي در توليد کپور ماهيان کشور برخوردار است.

مدير کل اداره شيلات استان مازندران تاکيد کرد: مازندران با توليد بيش از 49 هزار تن انواع کپور ماهيان ، رتبه نخست توليد ماهيان گرمابي را در کشور به خود اختصاص داده است و 25 درصد توليد ماهيان گرمابي را در اختيار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، خاویار ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار