پادشاه عربستان تغییرات عمده ای در ساختار دولت این کشور اعمال کرد.

ولیعهد و وزیر خارجه عربستان برکنار شدند
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه،پادشاه عربستان تغییرات عمده ای در ساختار دولت این کشور اعمال کرد.

ملک سلمان پادشاه عربستان، سعود الفیصل را برکنار کرده و عادل الجبیر را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. گفته می شود سعود الفیصل به سمت وزیر مشاور ، عضو هیئت دولت، مشاور و فرستاده ویژه ملک سلمان و ناظر امور خارجی منصوب شده است.

ملک سلمان همچنین محمد بن سلیمان الجاسر وزیر اقتصاد و برنامه ریزی را از سمت خود برکنار و به سمت مشاور دربار با رتبه وزیر منصوب کرد.خالد بن عبدالعزیز الفالح نیز به عنوان وزیر بهداشت معرفی شده است.

گفته می شود پادشاه عربستان در حکمی اعلام کرد بادرخواست کناره گیری شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود از سمت ولیعهدی و معاون رئیس هیئت وزیران موافقت کرده است.

همچنین شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد ، معاون رئیس هیئت وزیران، وزیر کشور و رئیس شورای امور سیاسی و امنیتی معرفی شده است.

ملک سلمان در حکمی دیگر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز را به عنوان جانشین ولیعهد، معاون دوم رئیس هیئت دولت، وزیر دفاع و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه ای معرفی کرد.

همچنین منابع خبری از برکناری عادل بن محمد فقیه، وزیر کار عربستان و انتصاب وی به عنوان وزیر اقتصاد و برنامه ریزی این کشور خبر دادند.

ملک سلمان همچنین مفرج بن سعد الحقبانی را به عنوان وزیر کار معرفی کرد.وی خالد بن عبدالرحمن العیسی را از سمت معاون رئیس دربار برکنار و به عنوان وزیر مشاور و عضو هیئت دولت و عضو شورای امور سیاسی و امنیتی معرفی کرد.

پادشاه عربستان همچنین مقامات این کشور را به بیعت با ولیعهد جدید و جانشین ولیعهد در کاخ سلطنتی دعوت کرد.قرار است مراسم بیعت امروز برگزار شود.

در همین حال پادشاه عربستان، رئیس شرکت نفت ملی این کشور را برکنار و "خالد الفالح" را به عنوان رئیس اداره شرکت نفتی آرامکو تعیین کرد.

شبکه العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد پادشاه عربستان "حمد السویلم" را به سمت رئیس دیوان پادشاهی منصوب کرد. 

سلمان بن عبدالعزیز همچنین در فرمانی «عبدالرحمن بن عبدالعزیز الهزاع» را از ریاست رادیو و تلویزیون عربستان برکنار کرد و «عبدالله بن صالح الجاسر» معاون وزیر فرهنگ و رسانه را با حفظ سمت، به عنوان رئیس رادیو و تلویزیون جدید عربستان تعیین کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ال سعود در نمایش بزرگ فروپاشی ، مردم سرزمین حجاز ، باید به این امر کمک کنند . ال سعود لیاقت پرده داری حرمین شریفین را ندارد .
امت اسلامی باید پایان ، غصب پرده داری ال سعود را فریاد زده و این سمت را به صاحبان اصلی آن بازگردانند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
چه خر تو خری شده اونجا
احتمالا زیادی یونجه استعمال کرده
آخرین اخبار