مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 26 میلیارد تومان اعتبار امسال برای تجهیز و توسعه رشته های فنی و حرفه ای در هنرستان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ ساعتی پیش سید محسن حسینی مقدم در نخستین همایش کشوری رشته مکانیک خودرو در همدان گفت:وزارت آموزش و پرورش بر تربیت دانش آموزان با مهارت و دانش بالا تاکید دارد و در برنامه چشم انداز 4 ساله کشور قرار است تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای به 48 درصد برسد.

 وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان برای یادگیری و مهارت سن 14 تا 17 سالگی است افزود:هم اکنون 700 هزار دانش آموز در پایه های دوم و وسوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند و این دانش آموزان برای ورود به بازار کار و آموزش تخصصی دانشگاهی آماده می شوند.

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از مشغول به کار شدن 45 درصد دانش آموزان فنی و حرفه ای های کشور و 37 درصد فارغ التحصیلان رشته های کاردانش خبر داد و اظهار داشت: توجه به رشته های فنی می تواند باعث افزایش مهارت های دانش آموزان و پایه ای برای ورود آنها به بازار کار باشد.

حسینی مقدم فرهنگ سازی برای ورود دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه و کاردانش را ضروری دانست و گفت: باید این ذهنیت که دانش آموزان با معدل های پایین به این رشته ها رو می آورند و یا آن رشته ها قابلیت چندانی برای ادامه تحصیل ندارند از جامعه اصلاح شود و افزایش مهارت و جلو افتادن این دانش آموزان در رشته های تخصصی دانشگاه را جایگزین کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان همدان هم در این همایش از تحصیل دانش آموزان در 10 رشته فنی و حرفه ای و 15 رشته کاردانش خبر داد و گفت: هم اکنون سهم دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای 7 درصد و کاردانش 8 درصد از کل دانش آموزان استان است.

 خزاعی با اشاره به اینکه رشته مکانیک خودرو یکی از رشته های مورد نیاز جامعه و با بازار کار مطلوب است افزود: تجهیزات رشته مکانیک خودرو در همدان باید تقویت و تجهیز و بجز مکانیک خودروی پیکان باید مکانیک خودروی پژو هم آموزش داده شود.

وی هدف از رشته های فنی را کاهش فاصله دانش و مهارت عنوان کرد و اضافه کرد: استاندارد سازی فرایند آموزشی و نقد وبررسی کتاب ها و درس های مهارتی را ما باید در راس برنامه های خود قرار دهیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.