به دليل کمبود آب 40 هزار هکتار از اراضي زيرکشت گندم آبي استان خشک شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ محمد قاسمي نژاد با اشاره به کاهش آب در پايين دست حوضه هاي کرخه، جراحي و زهره اظهار داشت : به دليل کمبود آب در اين حوضه ها 40 هزار هکتار از اراضي زيرکشت گندم آبي خشک شده و برداشتي از آنها صورت نگرفته است.

وي افزود: سطح زيرکشت گندم آبي استان 400 هزار هکتار است اما امسال از 360 هزار هکتار آن گندم برداشت مي شود.

قاسمي نژاد تصريح کرد: آب اراضي شهرستان هاي هنديجان، شادگان، دشت آزادگان و هويزه که گندم به صورت آبي در آنها کشت مي شود در اين فصل زراعي تامين نشد. که به گفته وي مابقي مناطق مانند حميديه، ماهشهر و بهبهان نيز آب کافي براي آبياري دريافت نکردند و دچار تنش آبي شده به طوري که با افت محصول رو به رو شدند.

معاون جهاد کشاورزي استان همچنين با بيان اينکه در سال زراعي جاري تقريبا تمام اراضي گندم ديم استان دچار خسارت شد گفت: از 150 هزار هکتار اراضي که به صورت ديم گندم کشت شده بود تنها 18 هزار هکتار در شهرستان هاي باغملک و ايذه به ثمر نشست.

وي پيش بيني کرد امسال يک ميليون و 400هزار تن گندم از اراضي خوزستان برداشت شود که 50 هزار تن از آن به صورت ديم و مابقي کشت آبي است و خوزستان با دارا بودن بيش از يک ميليون و 200هزار هکتار اراضي کشاورزي، سالانه حدود 13 ميليون تن محصولات زراعي و باغي توليد مي کند سهم اين استان در کل توليدات زراعي و باغي کشور حدود 13درصد است

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.