مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به کم آبی موجود در پایتخت،‌ گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب گیاهان پوششی جایگزین کاشت چمن می شوند.

علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جاری، اظهارکرد: طرح جامع نظام راهبردی توسعه و ساماندهی فضای سبز شهر تهران امسال اجرایی می‌شود. 

وی ادامه داد: اجرای طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر قرار دارد. 

مختاری با اشاره به تغییر الگوی کاشت چمن با کاشت گیاهان پوششی همیشه سبز با نیاز آبی کم، افزود: این امر در راستای هدر رفتن آب خام و همچنین کاهش مصرف آب انجام می شود. 

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران یادآور شد: در راستای توسعه و گسترش فضای سبز ، امسال نیز همانند سال‌های گذشته پس از بررسی پتانسیل موجود و مکان‌یابی مناسب، کاشت میلیون‌ها اصله نهال از گونه‌های بومی ماندگار و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران در منازل شهروندان، معابر، حاشیه بزرگراه‌ها،‌ بوستان‌ها و طرح کمربند سبز پیرامون پایتخت انجام می شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار