رئیس جمهور در جمع فعالان اقتصادی فارس:

سبقت شرکت های خارجی از یکدیگر برای امضای قرارداد با ایران

دکتر حسن روحانی گفت: شرکت های خارجی بسیار زیادی در حال سبقت از یکدیگر هستند تا با بهبود شرایط بین المللی از نظر پولی و بانکی با ایران قرارداد همکاری امضا کنند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر روحانی با ابراز امیدواری به آینده توسعه کشور تصریح کرد : مسیر ما مسیر درستی است و دولت یازدهم با واگذاری بخش های دولتی به خصوصی زمینه رونق اشتغال و اقتصادی را فراهم خواهد کرد . سبقت شرکت های خارجی از یکدیگر برای امضای قرارداد با ایران

وی با بیان اینکه دولت مصمم است شرایط را برای حضور فعالان اقتصادی فراهم کند ، افزود : دولت در تخصیص تسهیلات لازم به تولیدکنندگان و کارآفرینان قدمهای خوبی برداشته و کشور با حضور کارآفرینان داخلی و خارجی راه توسعه را طی خواهد کرد .

رئیس جمهوری با بیان اینکه تعامل سازنده به نفع ایران ، منطقه و جهان است افزود: دنیای امروز به گونه ای است که هر کشوری اگر دروازه هایش بسته باشد قدرت رقابت نخواهد داشت به همین دلیل تعامل سازنده نقش اساسی در توسعه همه جانبه ایفا می کند.

دکتر روحانی، موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 را از مثالهای بارز تعامل سازنده ایران با جهان ذکر کرد گفت: در این مذاکرات دولت نشان داد توان ، قدرت و دیپلمات های توانمند برای مذاکره را دارد و توافق اولیه ژنو که عملیاتی و اجرا شده و قدم مهم بعدی در لوزان بود که در چارچوب ها و در راه حل های اساسی به تفاهم رسیدیم و امروز هم در نیویورک کار تدوین آن اغاز شده البته در موقع تدوین مشکلاتی پیش رو خواهد بود اما ما از لحاظ حل مشکلات جلوتر هستیم .

وی با بیان اینکه مردم نیز از پیشرفت مذاکرات ابراز رضایت می کنند تصریح کرد : اگر چه در داخل نیز برخی مشکلات وجود دارد اما با همه این ها مردم از پیشرفت مذاکرات ابراز رضایت می کنند و با تفاهم و همدلی از سد مشکلات عبور خواهند کرد .

رییس جمهور با اشاره به اینکه حل مشکلات بانکی به نفع دولت ، بانک ها و توسعه سرمایه گذاری است : برخی از موسسات و بانک های غیر دولتی نیاز به نظارت دقیق و بیشتر دارند و در این خصوص بانک مرکزی باید فعال تر عمل کنند .

دکتر روحانی افزود : بنگاه داری بانک ها مانع رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور می شود که باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.