معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: 23 بنای تاریخی استان به سرمایه گذاران خارجی برای مرمت، احیا و بهره برداری معرفی شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، علی اکبر وحدتی تصریح کرد: رباط قره بیل، رباط عشق، رباط قلی، عبادتگاه اسپاخو، حمام عسگری شهر بجنورد را از جمله این بناهای معرفی شده به سازمان مرکزی میراث فرهنگی کشور برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

وی افزود: اعتباراتی که در هر سال مالی به این اداره کل اختصاص می یابد با حجم تعداد مرمت و احیا بناهایی که باید انجام شود، تناسب ندارد، در همین راستا، این اداره کل چاره ای جز اولویت بندی این بناها ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با استان شدن خراسان شمالی برای شماری از بناهای تاریخی از جمله قلعه جلال الدین، گرمابه گرمه و جاجرم، عمارت مفخم و حسینیه جاجرمی ها، طرح تهیه و مرمت، احیا و بهره برداری این بناها نیز انجام شد.

وحدتی گفت : برای رباط قره بیل واقع در منطقه دشت و رباط قلی واقع در جلگه سنخواست نیز طرح شده است تا این دو بنا نیز مرمت و احیا شوند تا به عنوان مراکز اقامتی و خدماتی به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.