معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: هشت دهکده گردشگری در مناطق ساحلی جنوب کشور ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران:  مراسم بزرگداشت روز خلیج فارس شب گذشته با حضور مسعود سلطاني فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در جزیره قشم برگزار شد

سلطانی فر در اين مراسم در رابطه با احداث هشت دهکده گردشگری گفت: این طرحها با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود و تا کنون انتخاب زمین و هماهنگی با استانهای مختلف برای احداث این مناطق صورت گرفته است و قصد داریم کار مطالعاتی و واگذاری زمین و انتخاب شریک داخلی را امسال انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری منطقه همچون تاریخی، فرهنگی، طبیعی، زیارتی و سلامت افزود: با این موقعیت ویژه باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا از این موقعیت بهره برداری کنیم چرا که با این تفاسیر گردشگران زیادی مشتاق هستند در این مناطق حضور يابند.

وی در ادامه نرخ گرشگری ایران را 2 درصد دانست و گفت: با توسعه گردشگری این میزان را به هشت تا ده درصد خواهيم رساند.

سلطانی فر ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، ورود گردشگر به ایران با افزایش چشمگیری رو به رو بود و حتی در مقایسه با سال 92 ، تعداد گردشگران ایرانی در سال 93 با افزایش صد در دصدی همراه بوده است .

وی در ارتباط با سواحل جنوبی کشور گفت: به جز کیش و قشم از ظرفیت دیگر شهرها و سواحل و جزایر نتوانسته ایم استفاده کنیم و تلاش ما بر آن است تا از این مناطق نیز به نحو احسنت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.