عضو شورای سیاست گذاری خودرو گفت: 20 تا 25 درصد قیمت تمام شده یک خودرو ناشی از نرخ سود بانکی است.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی گام اول بسته اقتصادی دولت است، اظهار داشت: مهارکردن تورم از یک سو و کاهش تدریجی بهره بانکی تا حد استانداردهای بین‌المللی از سوی دیگر آغاز بسته کلی دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور است. 

عضو شورای سیاست گذاری خودرو افزود: شاید کاهش کنونی نرخ سود بانکی تاثیر شگرفی در صنایع از جمله صنعت خودرو نداشته باشد اما به تدریج به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رسید که در آن صورت رونق به صنعت بار می‌گردد. 

وی تصریح کرد: هم اکنون صنعت خودرو ما با پرداخت نرخ سود بالا، توان رقابت با کشورهای رقیب همچون ترکیه، کره جنوبیف ژاپن و کشورهای اروپایی را ندارد. 

محبی نژاد ادامه داد: به طور کلی حدود 20 تا 25 درصد قیمت تمام شده یک خودرو در ایران ناشی از بهره‌های بانکی است، از این رو در صورت کاهش این نهاده، قیمت خودرو نیز در ریل نزرولی حرکت خواهد کرد. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: سیاست ، خودرو ، قیمت ، بانکی ، بهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
تا کی باید پراید هم نتونیم بخریم . تا گمرک برداشته نشه همینه .
پراید = قیمت بالا =کمپوت شدن در تصادفات + مرگ انسانهای بیگناه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
مشکل خودرو و آمار بالای تصادفات در ایران فقط با آزاد شدن گمرک خودرو و رقابتی شدن حل میشود
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
همش بهونه میارن
Germany
انصار
۱۱:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
شما که قیمت خودرو را پیش پرداخت می گیرید بعد چند ماه خودرو تحویل می دهید حالا این بهره بانکی چه صیغه ای است؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
گل گفتي عزيزم
Iran (Islamic Republic of)
محم
۱۱:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
زندگی دارد سخت می گذرد
Germany
انصار
۱۱:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
شما که قیمت خودرو را پیش پرداخت می گیرید بعد چند ماه خودرو تحویل می دهید حالا این بهره بانکی چه صیغه ای است؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر مردم مجبور نبودند حتی یکی از خودروهای شما را نمی خریدند
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۰:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
هم اکنون صنعت خودرو ما با پرداخت نرخ سود بالا، توان رقابت با کشورهای رقیب همچون ترکیه، کره جنوبیف ژاپن و کشورهای اروپایی را ندارد.
!!!!!اگر سود بانکی برای خودروسازان صفر درصد هم یه بهونه دیگه می اوردن.همش بهانه بهانه
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
نه..........
Germany
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
یعنی بهره بانکی بیاد پایین قیمت ماشین کم میشه جلل الخالق
من که باور ندارم
فردا گرونتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ابي
۰۹:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
معمولا در ايران مشتريان اقدام به پيش خريد ميكنند .پس عملا تامين مالي از ناحيه بانكها منتفي است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خواهش میکنم خواهش .عاجزانه خواهش دارم به این عضو سیاستگذاری خودرو بگید به صورت خیلی خلاصه داستان چوپان درغگو رو مرور کنه .فقط همین.شما به فکر قیمت خودرو نیستید به فکر جیب خودتونید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ماشالله خودروهاي با كيفيت با خدما پس از فروش خوبي ارائه ميكنيد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
وقتی نماینده مجلس برمیگرده میگه گرانی ها ربطی به تحریما نداره الان این وسط ایشون چی میگن یادمه چند سال پیش اروپا رکوود اقتصادی شده بود گفتن یه دونه ماشین بخر یه دونه مجانی ببر اما توی ایران بنا به دلایلی فولاد گران شد و خودرو هم ......حالا دوستان نظر شما چیست ریشه مشکلات کجاست
Germany
ایرانی
۰۸:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس کسانیکه با وام مغازه و یا کار خدماتی راه اندازی میکند سود و دیرکرد یا جریمه بانکی آن را هم از مردم و مصرف کننده بگیرند و هیچ کس هم دخالت نکند چون وام گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
تحریم ، نبودن قطعه ، بالا بودن نرخ دلار و الان نرخ بانکی به هزار و یک دلیل قیمت خودرو پائین بیا نیست بجز عضو تجارت جهانی شدن که قیمت واقعی خودرو های ایرانی با باز شدن گمرکات معلوم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
تعرفه گمرکی رو بردارن میفهمن قیمت واقعی ماشینهای تولیدیشون چنده وقتی هیچ کس نخرید مجبور میشن قیمت واقعی بفروشن.
آخرین اخبار