یک شورای صلح بین المللی در تلاش برای گردهم آوردن هیئتی از دولت افغانستان و نمایندگانی از گروه طالبان طی چند روز آینده به منظور گفتگوهایی علنی درباره پایان دادن به جنگ در افغانستان است.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک شورای صلح بین المللی در تلاش برای گردهم آوردن هیئتی از دولت افغانستان و نمایندگانی از گروه طالبان طی چند روز آینده به منظور گفتگوهایی علنی درباره پایان دادن به جنگ در افغانستان است.عطاء الله لودین معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت یک هیئت 20 نفری افغان روز یکشنبه و دوشنبه در مذاکرات صلح در قطر شرکت خواهد کرد.
وی افزود این گفتگوهای علنی بر مسئله صلح در افغانستان متمرکز است و نمایندگانی از افغانستان ، پاکستان ، طالبان و برخی دیگر از سازمان ها در آن شرکت دارند.
این نشست بخشی از یک کنفرانس منطقه ای است که « شورای پوگواش آن را سازماندهی کرده است. شورای پوگواش یک سازمان جهانی است که به تقویت گفتگو به منظور حل مناقشات کمک می کند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز تایید کرد هیئتی هشت نفری از طالبان در کنفرانسی که قرار است اواخر این هفته در قطر برگزار شود شرکت خواهد کرد.
یک مقام بلندپایه طالبان در قطر گفت مقامات افغان و طالبان نشستی رو در رو خواهند داشت.
این نشست ها نخستین نشانه مهم از پیشرفت از زمانی است که فرمانده ارتش پاکستان به اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ماه فوریه گفت شخصیت های بلندپایه طالبان آماده مذاکرات با کابل هستند.
تلاش های قبلی برای باز شدن خطوط ارتباطی با طالبان ازجمله ایجاد دفتر سیاسی طالبان در قطر در سال 2013 بخشی از یک تلاش مورد حمایت آمریکا به منظور تقویت مذاکرات بود که راه به جایی نبرد.
پاکستان در ترغیب شورشیان طالبان به آغاز مذاکرات با دولت افغانستان نقش مهمی داشته است.
ژنرال رحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در نشست 17 فوریه با اشرف غنی در کابل به وی اطمینان داد به تلاش برای کمک به احیای روند صلح افغانستان ادامه خواهد داد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد دولت افغانستان در آینده ای نزدیک مذاکرات صلح با طالبان را آغاز خواهد کرد.
عبدالله این اظهارات را در نشست کابینه و پس از آن مطرح کرد که اشرف غنی 
گفته بود صلح نزدیک است.
عبدالله عبدالله افزود :« مقامات پاکستانی به رهبران طالبان گفته اند آنها هیچ راهی ندارند جز اینکه مذاکرات صلح با دولت افغانستان را آغاز کنند و این چیزی است که ما منتشر شنیده آن بوده ایم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار