حدود 70 تا 75 درصد موارد بیماری آرنج تنیس بازان در افراد 20 تا 40 سال و درصد قابل ملاحظه‌ای از سایر موارد این بیماری در افراد 10 تا 20 سال دیده می‌شود.

جواد فلاحت‌زاده، جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری آرنج تنیس بازان التهاب نواحی استخوانی آرنج عضلات و تاندون‌ها است، که در موارد شدید موجب آسیب شدید استخوانی و عضلانی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب و ضربه مستقیم، کشیدگی تاندون، استرس مکرر و مزمن بافت‌های متصل کننده ساعد به آرنج و کشیدگی ناگهانی ساعد از دلایل مهم بروز بیماری آرنج تنیس بازان است، اظهار داشت: وضعیت فیزیکی نامناسب، شرکت در ورزش‌هایی نظیر تنیس و شغل‌هایی که مستلزم حرکات شدید و یا مکرر ساعد و آرنج باشند نظیر مکانیکی و درودگری، از مهمترین عوامل تشدید کننده بیماری آرنج تنیس‌بازان است.

فلاحت‌زاده افزود: اگر‌چه موارد بیماری آرنج تنیس بازان در تمام رده‌های سنی مشاهده می‌شود، اما جوانان و نوجوانان بسیار بیشتر گرفتار بیماری می‌شوند.

وی تاکید کرد: حدود 70 تا 75 درصد موارد بیماری آرنج تنیس بازان در افراد 20 تا 40 سال و درصد قابل ملاحظه‌ای از سایر موارد این بیماری نیز در افراد 10 تا 20 سال دیده می‌شود.

فلاحت‌زاده خاطرنشان کرد: عدم درمان به موقع بیماری آرنج تنیس بازان، موجب بروز آسیب‌های جدی و ناتوانی دست شده و درمان کامل عارضه را با مشکل موجه می‌کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.