آمارها نشان می‌دهد که ایران از نظر مصرف آنتی‌بیوتیک در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه در رتبه نخست و در آسیا پس از چین، در رتبه دوم قرار دارد.

محمود‌رضا شاه‌بهرامی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: درصد بالایی از موارد مصرف داروهای مختلف در کشورمان بی‌رویه و بدون نیاز منطقی است و این موضوع در حال حاضر به یک مشکل مهم در حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مردم کشورمان در زمینه مصرف داروهایی نظیر آنتی‌بیوتیک زیاده روی می‌کنند، تاکید کرد: در بین کشورهای مختلف جهان، ایران همیشه جزء 10 تا 15 کشور و در مواردی جزء 20 کشور نخست پر مصرف از نظر داروهایی نظیر آنتی بیوتیک است.

شاه بهرامی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهند که ایران از نظر مصرف آنتی‌بیوتیک در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه در رتبه نخست و در آسیا پس از چین، در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت: موارد مصرف بی‌رویه و غیر منطقی داروها در مناطق شهری کشورمان نیز به مراتب از مناطق روستایی بالاتر است.

شاه بهرامی خاطرنشان کرد: علاوه بر بالا بودن مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، موارد مصرف داروهای ضد درد نیز در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای جهان بالاتر است و در این زمینه جوانان گوی سبقت را از سایر گروه‌های سنی ربوده‌اند که این موضوع برای سلامتی آن‌ها بسیار مضر و خطرناک است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار