حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: یکی از موارد زکات طلا بوده ولی طلای زینتی یا همان طلای زنان زکات به آن تعلق ...

حجت الاسلام بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله زکات اظهار داشت: زکات یکی از اصلی‌ترین مسئله اسلام بوده به طوری که در سوره توبه خدای متعال به پیامبر(ص) دستور داده که از مردم صدقه  بگیرید که مفسرین قرآن همگی منظور از صدقه را زکات اعلام کرده‌اند.



وی افزود: از آثار فردی زکات، دل کندن از مادیات دنیوی و انفاق آن به مستحق و فقیران بوده که این امر سبب یک نوع خودسازی و تهذیب نفس به شمار آمده و باعث از بین رفتن فقر و بسیاری از مشکلات اجتماع می‌شود.

مدیر حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تصریح کرد: هنگامی که اموال شخصی به حد نصاب برسد حاکم شرع طبق دستور قرآن مقداری از آن مال را به عنوان زکات گرفته و سپس در خزانه بیت المال ریخته می‌شود و آن اموال به صورت مشخص و برای مصارفی که قرآن و آموزه‌های دینی ذکر کرده‌اند توزعی می‌شود.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان خاطر نشان ساخت: مصارف زکات مختلف بوده به طوری که بخشی صرف فقرا و مستمندان آبرومند شد و قسمتی دیگر برای غیر مسلمانانی که امید به تشرف آنها به دین اسلام بالا بوده صرف می‌شود و به طور کلی زکات به طلا و نقره، کشمش، گندم، جو، خرما، گاو، گوسفند و شتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهذیب ، مشکلات ، امامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آیا طلای مورداستفاده زکات دارد؟
آخرین اخبار