نماینده مردم بروجرد گفت: دستور رییس کل بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به شرکت «سامان کاشی بروجرد» جهت پرداخت حقوق معوق کارگران و سرمایه در گردش، صادر شده و منتظر اقدام مدیرعامل بانک ملی هستیم.

شرکت «سامان کاشی» بروجرد حقوق معوق کارگران خود را پرداخت کند
علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حقوق معوق کارگران شرکت «سامان کاشی» شهرستان بروجرد گفت: مدیرعامل این شرکت باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت حقوق معوق کارگران خود اقدام کند.

وی با تاکید بر نقش کارگران در چرخه تولید ملی و تامین نیازهای کشور افزود: برخی از کارخانه‌های بروجرد به دلیل انباشت بدهی به سیستم بانکی و عدم توانایی در پرداخت به موقع سود تسهیلات، با مشکلات جدی روبه‌رو هستند که نتیجه آن به ضرر قشر زحمتکش کارگر تمام می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شرکت «سامان کاشی بروجرد» یکی از واحدهای تولیدی بروجرد است که محصولات تولیدی این شرکت به برخی از کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود.

وی افزود: شرکت یادشده به دلیل مشکلات مالی از جمله عدم دریافت تسهیلات لازم و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز، دچار مشکلات شده است.

بروجردی ادامه داد: کارگران غیور شرکت «سامان کاشی» علی‌رغم عدم دریافت حقوق چندین ماهه خود همچنان با جان و دل مشغول کار هستند به طوری که اجازه نداده‌اند تا امروز تولید این شرکت متوقف شود.

وی اظهار داشت: در پی جلسه‌ای که با استاندار استان لرستان و مدیرعامل بانک ملی ایران داشتیم، قرار شد رییس کل بانک مرکزی دستور ارائه تسهیلات لازم را به عنوان سرمایه در گردش و پرداخت حقوق معوق کارگران به شرکت « سامان کاشی»  صادر کند.

بروجردی تاکید کرد:دستور رییس کل بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به شرکت «سامان کاشی بروجرد» جهت پرداخت حقوق معوق کارگران و سرمایه در گردش، صادر شده و منتظر اقدام مدیرعامل بانک ملی هستیم.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: امیدواریم با عملی‌شدن دستور رییس کل بانک مرکزی، تولید محصولات شرکت «سامان کاشی» افزایش یافته و به رفع نیاز کشور کمک کند.

وی همچنین به مشکلات شرکت «زاگرس خودرو» بروجرد اشاره کرد و گفت: به دلیل ضعف مدیریت این شرکت، صدها نفر از کارگران آن بیکار شده‌اند و مدیرعامل این کارخانه باید با تعیین یک مدیر باتجربه وضعیت موجود را تغییر دهد.

بروجردی تاکید کرد: در مجموع یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی میزان پرداختی آنها به تامین اجتماعی، هزینه‌های برق، گاز و همچنین پرداخت‌های سود تسهیلات به سیستم بانکی است که با توجه به عدم افزایش قیمت کالاهای تولیدی، دخل و خرج آنها همخوانی ندارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم دولت نسبت به تنظیم وضعیت موجود شرکت‌‌های یاد شده تدبیر لازم را بیندیشد.

انتهای پیام.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
هنوز هیچ.اتفاقی نیوفتاده ما که دیگه دق کردیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
هنوز هیچ.اتفاقی نیوفتاده ما که دیگه دق کردیم بخدا
آخرین اخبار