دیمه ور گفت: 32 درصد معاونین و 13.5درصد مدیران مدارس دوره ابتدایی نیازمند ادامه تحصیل و ارتقاء مدارک تحصیلی خود هستند و در آینده نزدیک کارشناسی ناپیوسته رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، محمد دیمه ور در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان در سنندج گفت: توسعه پیش دبستان یکی از مظاهر عدالت آموزشی است و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به این بخش دارد.

وی به فعالیت دانشگاه فرهنگیان و پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان فرصتی برای ادامه تحصیل معلمان به ویژه معلمان دوره آموزش ابتدایی است.

وی افزود:  درصد پوشش تحصیلی دوره پیش دبستان از 38.2 درصد در سال 92 به 52 درصد در سال 93 رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور تبیین جایگاه حرفه ای معلمان تدوین شده است وبه مرور زمان به همت مسوولین و دست اندرکاران، مشکلات پیش رو رفع خواهد شد. 

دیمه ور یادگیری مادام العمر و ارتقاء و بهبود منابع انسانی را دو اولویت نظام های تعلیم و تربیت در همه کشور ها دانست. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، از تهیه و تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و تدوین آیین نامه کلاس های چند پایه و اساسنامه مدارس عشایری کشور را از اقدامات مهم این معاونت در سال گذشته بر شمرد.


انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.