بیابان لوت خراسان جنوبی مربوط به دوره پلیوستوسن با شماره 203 در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی ،ثبت میراث طبیعی ملی کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ ثبت بیابان لوت خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشورمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ابلاغ شماره ثبت بیابان لوت در فهرست میراث طبیعی خبر داد و گفت: بیابان لوت مربوط به دوره پلیوستوسن با شماره 203 در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی ثبت میراث طبیعی ملی کشور شد.

رمضانی تصریح کرد: از تاریخ ثبت، این اثر ارزشمند تحت نظارت، مراقبت و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و تعیین عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی آن نیز به عهده این سازمان است.

وی همچنین از تصویب ۴ پرونده میراث معنوی در آخرین جلسه شورای ثبت میراث معنوی (ناملموس) استان خبرداد و افزود: این آثار شامل قلم زنی شهرستان طبس، مهارت و ساخت سفره آردی (گلیم پشمی) قاینات، پخل بافی (سبد کاهی) خضری دشت بیاض، مهارت و دوخت کفش سنتی بیرجند (چپت یا چارق) بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: این پرونده‌ها در این جلسه بررسی شد و پس از بحث و تبادل نظر در شورای ثبت استان به تصویب رسید و پس از آن برای ثبت در فهرست آثار معنوی کشور به شورای ثبت سازمان ارسال شد.
 

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.