مقامات نپال برای بازگشایی مجدد مسیر قله اورست، شرپاها را تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی؛ مقامات دولتی نپال در اقدامی بحث برانگیز تیمی از شرپاها – کارگران مخصوص حمل وسایل کوهنوردان – را به کوههای هیمالایا و محل سقوط بهمن اعزام کردند تا شرایط مسیر صعود را مورد ارزیابی قرار دهند.

به دنبال زلزله 7.8 ریشتری هفته پیش در نپال، بهمن عظیمی در اورست روی کمپ مخصوص کوهنوردان فرو ریخت. در این حادثه 19 کوهنورد جان خود را از دست دادند و هنوز منطقه در شرایط نا‌امن به سر می‌برد. مقامات نپال از یک تیم باتجربه شرپا خواسته‌اند به کمپ مذکور رفته و تمامی طناب ها و نردبان ها را تعمیر و ایمن سازی کنند. شرپاها موظف هستند شرایط صعود مجدد از اورست را در کمترین زمان ممکن، مهیا کنند.

مدیر بخش گردشگری نپال در این باره گفت: پیش بینی می‌کنیم مسیر اورست نوردی از چند روز آینده به روی کوهنوردان بازگشایی شود. قصد داریم کار تعمیرات را در هفته اول مه به پایان برسانیم زیرا بهترین زمان صعود به اورست همین ماه است.

کوهنوردانی که به دلیل وقوع زلزله هفته گذشته نتوانستند به اورست صعود کنند با حدود 70 هزار دلار خسارت مالی مواجه شدند. دولت نپال تلاش می‌کند خسارتی به کوهنوردان پرداخت نکرده و آنها را به پیگیری برنامه صعود تشویق کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نپال ، اورست ، شرپا ، کمپ ، زلزله ، کوهنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار