قربانی، گفت: هم‌اکنون فرار مغزها و فرار ژن‌ها باید مدیریت شود چرا که جاذبه‌های خاصی برای حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های جهان وجود دارد.

ارسلان قربانی، معاون امور بین‌المللی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارجی می‌باید بر اساس مدیریت شکل گیرد نه بر اساس فرار مغزها و یا فرا ژن‌ها، چرا که هم اکنون واقعیت این است که برای دانشجویان برتر از (دانشگاه‌های سطح اول ایران دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر و علم صنعت) دنیا به ویژه آمریکا جاذبه‌های خاص خود را دارد و این جاذبه هم یک واقعیت است.

وی به دلایل موافقیت حضور دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر جهان اشاره کرد و اظهار داشت: نوع برخورد اساتید، انجام برخی حمایت‌ها از یک دانشجوی استعداد درخشان از جمله عواملی است که دانشجویان ایرانی ترجیح می‌دهند در سایر دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: هم اکنون برخی از دانشجویان دانشکده حتی دانشگاه خوارزمی توانستند از دانشگاه آمریکا پذیرش بگیرند.

قربانی، در ادامه گفت: راهکار مناسب برای این امر برخورداری دانشجویان ایرانی از حمایت‌ها و گرند مالی مناسب است و ما باید توسعه کیفی و امکانات دانشگاهی را در دانشگاه‌ها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: دانشجوی دکتری ایرانی باید در دانشگاه داخل دارای یک اتاق و امکان دسترسی آسان به دانشگاه را داشته باشد، چنانچه این امکانات برای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور فراهم شده است.

قربانی به نحوه برخورد با دانشجویان اشاره کرد و گفت: نحوه برخورد با دانشجویان در رشته‌های کاربردی مهم است و این جنبه در دانشگاه‌های داخل کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث فرار مغزها و حتی فرار ژن‌ها باید مدیریت شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار