به عقیده "دان دیبار"، بحران ملی به‌وجود آمده در آمریکا ناشی از سیاست‌های ناعادلانه نظام حاکم بر دولت‌های آمریکا بوده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، "دان دیبار"، مفسر آمریکایی و فعال ضد جنگ، در آخرین اظهارنظر خود درباره اعتراضات مردم آمریکا در محکومیت نژادپرستی نیروهای پلیس، از ادامه‌دار بودن این اوضاع و گسترش نارضایتی‌های مردم سخن گفت. 

"جان‌بینر"، رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز، اخیراً از تیرگی گستردۀ روابط پلیس و مردم به‌عنوان یک «بحران ملی» یاد کرده بود.

دیبار در واکنش به اظهارات بینر گفت: "اگرچه ‌آقای بینر، به وجود یک حقیقت ریشه‌دار در نیروهای اجرایی این کشور اعتراف می‌کند، در عین حال می‌کوشد وجود شرایط ناعادلانه حاکم بر جمعیت سیاهپوستان آمریکا را کتمان کند."

به عقیده این مفسر سیاسی، بخش عظیم بحران مذکور، ناشی از سیاست‌های نظام حاکم بر آمریکا بوده است. او اضافه می‌کند که دولت می‌بایست قبل از ایجاد چنین بحرانی، به فکر محاکمه پلیس‌های قاتل می‌بود و به مصونیت قضایی آنان خاتمه می‌داد، نه اینکه به‌طور مداوم به سرکوب و حبس رنگین‌پوستان ادامه دهد.

دان دیبار در ادامه اضافه می‌کند: "مردمی که خود را هرروز در معرض کشتار پلیس کشورشان می‌بینند، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. این یک بحران واقعی است؛  بحران مشروعیت بخشیدن به نظامی که به دشمن مردم خود تبدیل می‌شود."

"ما اکنون شاهد صف‌آرایی مردمی هستیم که خواستار مقاومت هستند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار