سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از تغییرات جدید و میزان بودجه جشنواره سخن گفت.

بودجه جشنواره مشخص شده، اما نمی‌توانم رقم آن را بگویم
سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره تئا‌تر فجر در گفتگو با خبرنگار تئا‌تر باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اولویت‌های جشنواره تئا‌تر فجر، عنوان کرد: من به تازگی حکم دبیری جشنواره تئا‌تر فجر را دریافت کردم و هنوز درپی برنامه ریزی و ایجاد گروه اجرایی برای برگزاری این آئین فجر هستم.  
وی ادامه داد: جشنواره تئا‌تر فجر هر سال رشد کمی محسوسی داشته و تعداد نمایش‌ها در جدول اجرا‌ها بسیار زیاد بوده است، اما حال سعی می‌کنیم که از کمیت بکاهیم وبه کیفیت آثار اضافه کنیم.  
 
اسدی افزود: یکی دیگر از اولویت‌ها و ایده‌هایی که برای جشنواره تئا‌تر فجر امسال در نظر داریم، ساماندهی بخش بین الملل آن است، به طوری که فراخوان آثار بین المللی را از همین حالا آماده کردیم که به این ترتیب بخش پرشکایت جشنواره تا حدودی ساماندهی شود.  
 
وی تصریح کرد: باید برنامه‌های مشخصی برای انتخاب آثار خارجی پیاده شود، همچنین رویکرد دیگر ما آن است که دیگر اثری برای جشنواره تولید نشود، بلکه آثار مستقل باشند و صرفا در جشنواره به روی صحنه بروند تا آن حاشیه‌های انتخاب آثار کاهش یابد.  
 
اسدی تقویت گروه‌های نمایشی را مهم دانست و اظهار داشت: به جای اینکه در جشنواره تئا‌تر فجر با اشخاص حقیقی روبرو شویم، به دنبال تقویت گروه‌های نمایش و اشخاص حقوقی هستیم تا گام اول برای تولید آثار خوب برداشته شود.  
 
اسدی در پاسخ به اینکه دبیرخانه جشنواره تئا‌تر فجر از کی به صورت فعال شروع به کار خواهد کرد، گفت: اتفاقا یکی از اولویت‌های جشنواره هم فعال کردن دبیرخانه و به روز رسانی سایت جشنواره است، چرا که نقطه حیات هر جشنواره‌ای دبیرخانه است که البته با استفاده از نیروهای ثابت و موثر می‌سر می‌شود.  
 
وی بیان کرد: تا هفته آینده نیروهای موجود و تازه نفس دبیرخانه راگردهم خواهیم آورد تا بتوانیم ستاد اطلاع رسانی جشنواره تئا‌تر فجر را مستحکم کنیم.  
 
اسدی ادامه داد: البته که مرکز هنرهای نمایشی برگزار کننده جشنواره تئا‌تر فجر است و به طور حتم از نیروهای داخلی مرکز در دبیرخانه فجر استفاده می‌کنیم، اما سعی بر این داریم که دبیرخانه، مستقل و متمرکز عمل کند.  
 
وی خاطرنشان کرد: هدف سی و چهارمین جشنواره تئا‌تر فجر استحکام و ساماندهی آن است تا جشنواره روی پای خودش بایستد.  
 
اسدی در خصوص بودجه جشنواره تئا‌تر فجر در پایان گفت: به طور کلی بودجه جشنواره مشخص شده است، نمی‌توانم رقم بگویم و باید چند وقتی بگذرد تا مسائل را روشن‌تر بیان کنیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار