دولت سومالی روز دوشنبه به رسانه های مختلف این کشور دستور داد از این به بعد از جنبش الشباب به عنوان «گروهی که ملت سومالی را می کشد» و به طور خلاصه «اوگوس» که مخفف همان عبارت به زبان محلی است نام ببرند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، در این دستور العمل آمده است خبرنگاران و رسانه های فعال در سومالی باید از این به بعد زمانی از جنبش الشباب به عنوان « گروهی که مردم سومالی را می کشد » یا به اختصار « اوگوس » نام برند.

عبدالرحمان محمد توریاری رییس دستگاه اطلاعات سومالی در موگادیشو پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت: «الشباب معنای الشبان (به ضم ش و تشدید ب- به معنای جوانان) را می دهد و این اسمی زیباست. ما نمی توانیم اجازه بدهیم که این اسم آلوده شود بنابراین دشمنی را که با آن می جنگیم « اوگوس » می نامیم و این خلاصه عبارت «گروهی که مردم سومالی را می کشد » است.»

محمد توریاری افزود: « نام جدید ( اوگوس ) بازگو کننده اقداماتی است که شورشیان انجام می دهند و مردم را می کشند. من امیدوارم که همه رسانه ها به طور رسمی از این اسم برای اشاره به اعضای الشباب استفاده کنند.»

شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی دولتی در سومالی از چند هفته قبل برای نام بردن از شورشیان از اصطلاح « اوگوس » استفاده می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو ، رسانه های مستقل و خصوصی فعال در سومالی و همچنین گروه شورشی الشباب تاکنون هیچ واکنشی به این دستور دولت نشان نداده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار