رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 140 ماما قبل از اجرای طرح تحول سلامت در استان قم در مراکز دولتی و خصوصی فعالیت می کردند که بعد از اجرای اين طرح این تعداد به 180 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران:دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم با تبریک پنجم ماه مي مصادف با 15 ارديبهشت، روز جهاني ماما و تقدیر از فعالیت های همکاران این حوزه گفت: هدف از بزرگداشت روزجهاني ماما افزايش آگاهي و تبادل اطلاعات در راستاي سلامتي مادر و نوزاد است.

وي در ادامه با بيان اينكه ماماها نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادن دارند افزود: در سالهای اخیر و با افزایش زمینه اشتغال ماماها دستاوردهای خوبی در این زمینه بدست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در سال گذشته با اجرای برنامه موفق طرح تحول نظام سلامت و رایگان شدن زایمان طبیعی توانستیم اثرات مطلوبی را مشاهده کنیم، افزود : در سال 94 نیز برنامه ترویج زایمان طبیعی و بهبود وضعیت مالی و معیشتی کارشناسان مامایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 140 ماما قبل از اجرای طرح تحول سلامت در استان قم در مراکز دولتی و خصوصی فعالیت می کردند که بعد از اجرای برنامه طرح تحول و نیاز به کارشناسان مامایی بیشتر این تعداد به 180 نفر رسیده است گفت : در سال 94 برای افزایش کارایی در امور کارشناسان مامایی و بهتر شدن روند زایمان طبیعی 6 تا 7 هزار مجوز جذب کادر متخصص پرستار و ماما از سوی وزارت بهداشت اعطا شد که استان قم نیز از ان بی نصیب نخواهد ماند و افزایش نیرو خواهیم داشت.

انتهاي پيام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.