گیوکی گفت: :حتی کاهش در نرخ سود سپرده ها هنوز جذابیت لازم را برای فعالان بازار ندارد که سرمایه خود را به سمت بازار روانه کنندو 2 درصد کاهش سود را به ریسک معقول ترجیح می دهند و این کاهش سود تأثیر آنچنانی نخواهد داشت.

محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگوی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان حجم معاملات بازار سرمایه گفت:در طی هفته های اخیر حجم معاملات در بازار سرمایه  روندی کاهشی داشته و بازار همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هایی است که از عوامل بیرونی و درونی اقتصاد نشأت می‌گیرد.

وی در توضیح ابهامات موجود در بازار سرمایه اظهار داشت:. برخی ابهامات مانند ابهامات سیاسی، قیمت‌های جهانی عوامل بیرونی و فصل مجامع شرکت ها، کمبود نقدینگی صنایع برای سرمایه‌گذاری و روند بازارهای موازی جهت سرمایه‌گذاری ازجمله عوامل درونی هستند که سرنوشت  پیش روی بازار سرمایه را رقم می زنند. 

گیوکی با اشاره به شفافیت بورس در دنیا تصریح کرد:شفافیت بورس که یکی از مهمترین ویژگی های بورس در تمام دنیا می باشددر شرایط فعلی به دلیل عملکرد پر ابهام بازار دچار خدشه شده است.

عضو انجمن حسابداری و حسابرسی در خصوص تاثیر نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه یاد آور شد:هرچند شاید با حل شدن برخی از  عوامل بیرونی و درونی ذکر شده در بازار و نیز کاهش نرخ سود بانکی روند رو به رشد بازار سرمایه برای مدت کوتاهی آغاز گردد اما بازار سرمایه برای قرار گرفتن در مسیر رشد به صورت بلند مدت نیازمند مثبت شدن وضعیت کلی اقتصاد کشور می باشد.

فعال بازار سرمایه تاکید کرد:پایین بودن سود تقسیمی برخی از شرکت های بورسی را در مقایسه با سال گذشته قادر نخواهد بود تحرک چندانی در بازار ایجاد کند، چرا که گزارش‌های 12‌ماهه شرکت های بورسی متوسط و درحد پوشش سود اعلامی می باشد.

گیوکی در توضیح بی اعتمادی سرمایه‌گذاران در جو بازار سرمایه گفت: در حال حاضر نیز به دلیل بی اعتمادی که به وجود آمده است اغلب سرمایه گذاران با دید بسیار کوتاه مدتی سرمایه گذاری می کنند چرا که  بورس تهران هنوز از لحاظ فاکتورهای بنیادی پیشرفت خاصی نکرده است.

فعال بازار با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود اظهار داشت:حتی کاهش در نرخ سود سپرده ها هنوز جذابیت لازم را برای فعالان بازار ندارد که سرمایه خود را به سمت بازار روانه کنندو 2 درصد کاهش سود را به ریسک معقول ترجیح می دهند و این کاهش سود تأثیر آنچنانی نخواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از طرفی  عرضه های اولیه با توجه به عمق کم بازارعرضه می شود و چون نقدینگی لازم برای آنها وجود ندارد نه تنها تأثیر مثبت بر روند بازار ندارد بلکه جو منفی را تشدید می کند که اخیرا شاهد این اتفاق در بازار سرمایه بوده ایم.  


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، ارزش ، بازار ، سرمایه ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۶:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
توليدكندشده چون مواداوليه وارداتى كه دركشوروجودنداردگران شده اندوهزينه انباردارى وماليات بالاست وحقوق مديران ازدرآمدحاصل ازتوليدبيشتراست وهزينه تعميردستگاه چينى زياددربخش هزينه اى توليدزيان دهى بالايى داردوقاچاق وواردات غيرقانونى كالابابرندتقلبى واختلاس دست به دست هم داده اندكه بازارسرمايه بامشكل سرمايه گذارى روبروشوداگرازبانك هااختلاس نشده بودنرخ سودكنونى وام تعديل ميشدوبخش توليدچرخش اينقدركندنميچرخيد
آخرین اخبار