خودداری صدراعظم 60 ساله آلمان از افشای توطئه‌‌های مشترک با آمریکا، صبر مردم و مقامات این کشور را لبریز کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، همچنان از افشای اطلاعات درباره عملیات‌ مشترک دولت آلمان و سازمان جاسوسی NSA آمریکا در خاک اروپا خودداری می‌کند.

در حالی که سران برخی احزاب مخالف دولت آلمان، مانند احزاب سبز و چپ، خواستار استعفای وزیر کشور شده‌اند، "توما دو مِزیِر" امروز قرار است برای پاسخگویی به نمایندگان آلمان، راهی پارلمان مرکزی فدرال، موسوم به "بوندستاگ"، در برلین شود.

این وزیر آلمانی در جلسه امروز مجلس، به سؤالات نمایندگان در خصوص همکاری خارج از عرف آژانس اطلاعات فدرال آلمان(BND) و آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) در جاسوسی از برخی رؤسای جمهور اروپا، شرکت چندملیتی ایرباس و کمیسیون اروپا پاسخ خواهد داد.

هفته گذشته زمانی که رسانه‌های آلمان خبر مشارکت فعال دولت مرکل در عملیات‌ جاسوسی آمریکا را فاش کردند، چهره این کشور با موجی از واکنش‌های بی‌سابقه از سوی مردم و چهره‌های سیاسی در هم آمیخت.

از زمانی که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، اطلاعات مربوط به جاسوسی‌های گسترده آمریکا و سازمان "جی‌سی‌ اچ‌کیو" انگلیس را افشا کرد، مردم آلمان بیش از گذشته به انتشار این قبیل اخبار در کشورشان حساس شده‌اند.

با این حال، گفته می‌شود آنگلا مرکل حاضر نیست اطلاعات بیشتری در مورد میزان همکاری دولت در جاسوسی مشترک از اروپا را در اختیار گروه‌های تحقیق بگذارد.

به گزارش روزنامه آلمانی "زوددویچه تسایتونگ"، این بار نه‌تنها رقبا بلکه حتی مقامات حزب سوسیال‌دموکرات مانند "رالف اِشتنگر" نیز به عنوان نایب رییس حزب متبوع خانم مرکل، خواستار برملا شدن حقیقت هستند و سکوت بیشتر از سوی دولت را برنمی‌تابند.

انتهای پیام/
Text-to-speech function is limited to 100 characters
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار