صبح امروز هیئتی ویژه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، وضعیت زیست محیطی رودخانه حفاظت شده سردآبرود کلاردشت را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران اين گروه با دستور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کارشناسانی از سازمان حفاظت از محیط زیست،امور آب،کنترل کیفیت و بهداشت آب و همچنین منابع طبیعی وضعیت زیست محیطی رودخانه سردآبرود را بررسی و عوامل تهدید کننده این رودخانه حفاظت شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر کامران نصیر احمدی،مدیر آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران، در اين باره گفت: طی بازدیدی که امروز از کارخانه شن و ماسه واقع در منطقه تیرکاگلی کلاردشت داشتیم، وضعیت این کارخانه را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و با توجه به اینکه این کارخانه در حریم کیفی رودخانه حفاظت شده سردآبرود قرار دارد از آب خروجی سیستم پساب کارخانه که وارد رودخانه می شود، نمونه گیری کردیم تا مورد آزمایش های لازم قرار بگیرد.

وی با بيان اينكه تصميم گيري ادامه فعاليت اين كارخانه بستگي به بررسي هاي از لحاظ دارا بودن مجوزهاي احداث و بهره برداري و همچنين موارد  آلودگی دارد خاطرنشان كرد: پس از جمع بندی همه این موارد برای ادامه کار این کارخانه تصمیم گیری خواهد شد.

نصیر احمدی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم سردآبرود را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: متاسفانه گزارش هایی نیز مبنی بر ورود فاضلاب ویلاها به این رودخانه حفاظت شده داریم که آب رودخانه در نقاط مختلف نمونه گیری شده و آزمایش خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت اصل 50 قانون اساسی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست در سایر نقاط شهرستان کلاردشت از جمله مرتع مازیچال که گزارش هایی مبنی بر تهدید اکوسیستم منطقه در آنجا داشته ایم، ورود پیدا خواهد کرد. 

انتهاي پيام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.